1.6.12

ASMENIŠKUMAI: VBE

Vieniems birželio pirmoji asocijuojasi su amžina laisve ir neįpareigojančiu elgesiu, kitiems (dažniausiai visiems lietuviukams bent kartą gyvenime tenka pakliūti į šią rizikos grupę) birželio pirmoji skamba baisiau už baisiausią keiksmažodį. Dvyliktokai ir tie, kurie mokyklos vargelius jau turėjo laimės patirti, žino, kad birželio pirmoji diena yra pašvęsta Valstybiniam Lietuvių kalbos brandos egzaminui. Šią niūriai lietingą vasaros dieną nepažįstamos mokyklos takeliu žygiavau ir aš. Visiškai nesijaudindama, su šypsena iki savo smailių ausų galiukų ir ignoruodama visas kitas asmenines problemas, slėgusias mane jau ilgą laiką. Ir ne dėl to, kad jos būtų kažkur išgaravusios, tiesiog nesinorėjo gadintis sau tos puikios nuotaikos, kurią gali atnešti rašymas ir tekstų analizavimas. Kažkodėl lietuvių kalbos egzamino laukiau labiausiai. Gal dėl to, kad mėgstu pilstyti iš tuščio į kiaurą, nors puikiai suvokiu, kaip to neapkenčia mokytojai, ypač lituanistai. Tikriausiai nesu idealaus dvyliktoko archetipas, tačiau turiu savo vertybių sistemą ir gyvenu pagal savo pačios sugalvotas taisykles. Neabejotinai keletą artimiausių dienų teks susidurti su skirtingų žmonių, tačiau vienodų klausimų lavina: "Tai kaip sekėsi egzamine?". Iš tiesų, nors klausiama pakankamai konkrečiai, mano supratimu šis klausimas ganėtinai retorinis: juk kaip sekėsi sužinosime tik tuomet, kai turėsime egzaminų rezultatus po nosimi. O sėkmė neretai, ypatingai lietuvių teksto rašymo užduotyje, priklauso nuo vertintojo nuotaikos ir hormonų išsidėstymo organizme. Taigi, kaip man sekėsi? Sekėsi pakankamai įdomiai, o tą įdomumą susikūriau aš pati. Nuo seno visiems puikiai žinoma, jog norint gauti aukštus įvertinimus, daugelis mokytojų pataria rašyti teksto analizę ir interpretaciją. Nežinau, ar pasielgti priešingai, nei rekomenduojama, mane paskatino prasti interpretacijų ir geri rašinių pažymiai ar tiesiog noras tas tris egzaminui skirtas valandas praleisti naudingai ir po jų, išėjus už durų prisipažinti sau, kad savyje atradau kažką naujo, apie pasaulį ir save suvokiau kažką giliau. Man ši patirtis atrodo nepalyginamai vertingesnė, nei sausokas protingų žmonių kūrinių narstymas po kaulelį. O gal tiesiog nemoku teisingai interpretuoti kitų išsakytų minčių ir jas perteikiu per savo vertinimo prizmę. Bet kokiu atveju, mano ir rašinių sąjunga buvo sudaryta nuo labai senų laikų. Dėl to nė neketinau kvaršinti savo galvelės autorių kūrybos bruožais ar kitomis ne tokiomis reikšmingomis detalėmis. Viskas būtų buvę pakankamai gerai, jei ne vakarykštis įkvėpimas ir vaikiškas užsispyrimas savo egzamino rašinyje, kad ir kokia bebūtų tema, remtis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio biografija  ir kūryba. Priėmiau tai kaip iššūkį sau pačiai. Ir užmigau ir kėliausi ta pačia mintimi, o mokykloje, likus keletui minučių iki egzamino pradžios, nevykėliškai bandžiau išmokti mergautinę Čiurlionio žmonos pavardę. Pirmos sekundės, verčiant egzamino užduotis ir rašinio temas buvo labai smagios, iš tiesų buvo smalsu sužinoti, kokiame kontekste teks šmėžauti mano išvajotajam Čiurlioniui. Tai, ką pamačiau, manęs nenudžiugino. Tačiau nebūčiau slidus ungurys sraunioj upėj, jei rašinyje "Ar gali pažinti save, nepažindamas pasaulio?" nebūčiau pritraukusi Čiurlionio gyvenimo tematikos. Pripažinsiu, kad ir kaip dabar džiaugiuosi savo darbu, išlieka didžiulė rizika, kad mano pastangos nebus tinkamai įvertintos vertintojų. Bet kokiu atveju, džiaugiuosi padariusi tai, kas iki šiol atrodė neįmanoma! Vieni gali mane smerkti dėl tokio nerimto požiūrio į egzaminus ir sakyti, kad žaidžiu su ugnimi. Ir būsit teisūs. Jau antras egzaminas, kaip žaidžiu ne tik su ugnimi, bet ir savo ateitimi bei tolimesniu gyvenimu. Tačiau jau geriau į savo kasdienę rutiną įmaišyti šiek tiek lengvabūdiškumo ir azarto, tačiau neprarasti sveiko proto ir išlaikyti likusį gyvenimo džiaugsmą, pernelyg nesureikšminant to, kas nėra pats svarbiausias dalykas pasaulyje. Bet kokiu atveju, egzaminas parašytas ir priduotas nacionaliniam egzaminų centrui, tad graužtis ar gailėtis dėl to, ko parašyti nespėjau, nesugalvojau ar nesugebėjau, būtų tas pats, kas verkti dėl išlieto pieno: juk dabar jau nieko nepakeisime. Telieka gyventi toliau taip, kad nereikėtų švaistytis tokiomis frazėmis "Jei būtų buvę taip, būčiau padariusi kitaip.."
Ta proga, savo varganos širdies apraminimui, rodau naują savo pirkinį. Meluoju, pirkinys nėra naujas, tiesiog saugojau jį kokiai nors progai, o sėkmingai išgyventas lietuvių kalbos egzaminas (manau išgyventi svarbiau, nei išlaikyti) tai jau proga, verta rimtesnio pažymėjimo. Urban Decay Naked 2 šešėlių paletė jau ne vienerius metus skina bet kokius laurus plačiuosiuose tarptautiniuose kosmetikos konkursuose ir reitinguose. Gausiai išgirta užsienio mados ir grožio guru, pagaliau atsidūrė ir mano komodos stalčiuje. Spalvos ypatingai pigmentuotos (tačiau geriausiam rezultatui pasiekti reikėtų naudoti tos pačios firmos akių šešėlių pagrindą), ilgai išlieka, o atspalviai tokie neutralūs, kad tinka bet kokio atspalvio akių rainelių savininkėms. Naked 2 - tai naujasis originaliojo Naked Pallete  leidimas, savo sudėtimi niekuo nesiskiriantis nuo senojo. Skiriasi tik pats dėžutės dizainas: naujasis daug dailesnis, dėžutė tvirtesnė, o veidrodėlis platesnis. Gal šis išradimas padės išsigydyti akių vokių nedažymo sindromą?

Pirkiniai telieka pirkiniais, geriau Jūs papasakokit savo išgyvenimus, patirtus rašant lietuvių kalbos egzaminą. Ar daug streso jautėte? Aš visas penkias valandas sėdėjau išsiviepus kaip saulytė, įdomu, ar sužinojus rezultatus, neteks verkti?

52 comments:

  1. Sofija Kymantaitė-Čiurlionienė :D man šita pavardė kažkodėl žiauriai įstrigusi galvon. BET, pačiu Čiurlioniu absoliučiai nesižaviu... Kažkoks jis man neitin įdomus, nors, žinoma, daug pasiekęs :)
    Dėl tavo naujo/nenaujo pirkinuko... Noriu ir aš gerų šešėlių, bet nežinau ar mokėčiau jais normaliai naudotis :D

    ReplyDelete
  2. Man patiko šitas pasisakymas "Gyvas Lietuvių postmodernizmo pavyzdys."
    Skaitydama kažkurią suvokimo pastraipą ir pagalvojau, vai vai kaip mus tas Kukulas peikia ;D

    ReplyDelete
  3. Grazus paletes dizainas labai!

    ReplyDelete
  4. abiturientė1.6.12

    Labai laiminga buvau,kas tikrai nebūdinga man,rašinys gal visai nieko,bet apie teksto suvokimą negaliu pasakyti nieko,nes jaučiu,kad tikrai nieko gero neparašiau,bet yra kaip yra.

    ReplyDelete
  5. GRETA, Kodėl man ta Kymantaitės pavardė niekaip galvon nėjo visą parą, bet vėliau kažkokiu būdu, berašydama, sugebėjau atgaminti pirmąją pavardės raidę, o tada jau visa kas ėjo kaip iš pypkės :D Nežinau, ar žaviuosi aš Čiurlioniu, kaip asmenybe. Gal daugiau kaip fenomenaliu kompozitoriumi ir dailininku. Kita vertus, aš žaviuosi visais žmonėmis, sugebėjusiais kuo nors prisidėti prie mūsų kultūrinio paveldo, o jau asmeninis Čiurlionio gyvenimas.. Hm, man tiesiog gaila, kai žmogui gyventi buvo teskirti vargani 35 metai, o su savo Kymantaite susituokti sugebėjo likus dviems metams iki jo mirties. Pakankamai žiauri istorija, nors didžiąją dalį detalių internetas nutyli. Gal taip ir geriau. Juk nereikia, kad visa tauta kalbėtų apie asmeninius reikalus, net jei tu esi genijus :D Reikia palikti žmogui teisę į privatų gyvenimą :D
    O kas liečia makiažą, jau pastebėjau, kad per pastaruosius metus laaabai išgražėjai :)) Su laiku manau išmoksi ir šešėlius valdyti ne prasčiau, nei plunksnakotį, tik kaip ir viskam, reikia laiko, darbo ir įdirbio :D

    ReplyDelete
  6. Patricija, skaitydama Kukulą pati degiau iš gėdos :DDDDDDDDDD

    ReplyDelete
  7. Forever Young, tinkra tiesa :) Man ši paletė pati gražiausia, nustelbia net visas iki tol matytas Chanelio ir Dioro klasikas ;)

    ReplyDelete
  8. Abituriente, nenuvertink savo žinių ir galimybių, gal nėra taip baisiai (nors ir mane nupurto vien prisiminus apie teksto suvokimą, o iki šiol man jie labai patiko)

    ReplyDelete
  9. Anonymous1.6.12

    Na,rasinys buvo lengvas,bet su nuo "lengvu"galima ir labai apsigauti. O teksto suvokimas,tai baisu...Kazkaip tikejausi lengvesnio kazkiek ,pats tekstas idomus ir lengvas,bet klausimai man kai kurie ne labai patiko. Tikekimes,kad mums visiems pasiseks ;)

    ReplyDelete
  10. Anonime, man visiškai ta pati situacija su teksto suvokimu :) Pats tekstas-aukso vertės. Bet klausimai po juo.. Na, tegu jie keliauja pragaran su savo tokiais klausimais.

    ReplyDelete
  11. Inga1.6.12

    Laikiau lietuviu kalbos egzamina senokai, pries 5 metus. Bijojau ir nenorejau jo. Ne todel, kad nepatikdavo sis dalykas, o tiesiog 11-12 klasej turejome tokia keista mokytoja, su dar keistesne mokymo programa, kad man atrode, kad per tuos 2 metus ne ismokau kazko naujo, o atbukau. Rezultatas - 86%, vis delto matyt dar kazkokiu ziniu buvo like :)
    Bet mane si karta labiau domina Naked palete, jau ilga laika apie ja galvoju, bet kazkaip 50$ atrodo daug, tuo labiau, kad seseliais dazausi ypatingai (tikrai ypatingai) retai. Kitas dalykas, zinau, kad bus naudojamos tik kelios spalvos, visos kitos liks neliestos. Bet tiek geru zodziu girdejau apie ja, kad vis delto noras isigyti didesnis uz sveika prota.
    Kur pirkai savaja ir kiek mokejai?

    ReplyDelete
  12. Sakai, rašei samprotavimą? :-) Mano lietuvių mokytoja kažkaip iškart visai klasei pasakė - nerašysit jūs jokio samprotavimo, pratinkitės prie šitos minties. Tai man samprotavimo rašinys dar iki šiol kaip neįveikiamas kalnas atrodo :)

    ReplyDelete
  13. Inga, manau, kad prieš 5 metus visa egzaminų sistema buvo šiek tiek kitokia, nei dabar. O gal ir ne, juk palyginti tai negaliu, turiu patirties tik šių metų egzaminuose ;) Bet kokiu atveju, tikriausiai dažnai nepastebime savo tobulėjimo, atrodo kad tik bunkame nuo žinių gausos ar tiesiog neįdomių ir nenaudingų pamokų. Vis dėlto, toks dalykas kaip lietuvių kalba ir literatūra, mūsų sąmonėje yra ugdomos nuolatos, net nebūnant mokykloje, pamokose. Taip kad nenuostabu, kad surinkai pakankamai aukštą balą :)
    Naked paletė iš tiesų kainuoja daug, bet manau investicija atsiperka, juo labiau, kad atspalviai tokie, kuriuos iš tiesų būtų galima prisijaukinti kasdieniam naudojimui (darant tą natūralų, nematomą makiažą, kai akys tiesiog atrodo vizualiai natūraliai gražios ir pailsėjusios) Pirkau per tarpininkę, sumokėjau apie 150lt, nes kažkokios nuolaidos buvo. Siuntė iš UK, iš JAV manau gautųsi daugiau, nes muitai siaubingai daug suvalgo, tad jei tik turėsi galimybę, nesisiųsk iš JAV. :)

    ReplyDelete
  14. Mergaite, taip, samprotavimą. Mūsų mokytoja visus keturis metus sakydavo lygiai tą patį. Bet aš vis viena pyškindavau rašinius, ignoruodama jos kalbas. Man tie suvokimai, analizės ir interpretacijos tiesiog ne prie širdies, negaliu savęs prievartauti dar ir šioje srityje, o rašydama rašinį tiesiog morališkai ir psichologiškai atsigaunu. Normalu, kad mėgaudamasi procesu, dažniausiai gaudavau ir neblogus įvertinimus. : ) Čia pasiteisina posakis, kad viskas, kas daroma su meile, atsiperka. Tikiuosi, atsipirks ir egzaminas :D

    ReplyDelete
  15. gegute1.6.12

    as vaikystej labiausiai nekesdavau to klausimo 'kaip sekesi'. pastoviai tevam zyzdavau, kad KA AS ZINAU, kai bus rezultatai tai ir matysim, kaip sekesi!!!

    o palete superine, pamaciau ir uzsinorejau! reiks parsisiust

    ReplyDelete
  16. lamb of god1.6.12

    Kai aš laikiau egzaminą lietuvių, tai dar buvo du atskiri lietuvių kalbos ir interpretacijos egzaminai. Lietuvių kalbos pamokos 12kl.man labai patiko, tai ir ruošiausi egz.su malonumu :). Galiausiai valstybinio egzamino metu savimi pasitikėjau ir rezultatai buvo geri . Interpretacija sekėsi sunkiau (laikiau mokyklinį), rezultatas prastas:/ bet tais laikais ši egzamino dalis buvo reikalinga stojant labai retai :)

    ReplyDelete
  17. lamb of god1.6.12

    pastebėjimas , į klausimą "kaip sekėsi?" moksliukai visada atsako - blogai, neišlaikysiu. Tai BE GALO nervina!

    ReplyDelete
  18. gegute, taaip, iš tiesų erzinantis klausimas, bet tikiu,kad užaugusi to paties bjauraus klausimo klausinėsiu savo vaikų :D Tiesiog reikia apsišarvuoti kantrybe ir pastarosiom dienom atsiliepinėti į visus močiučių skambučius ir dainuoti tą pačią dainelę apie tai, "kaip sekėsi". O paletė tikrai nuostabi,labai rekomenduoju :)

    ReplyDelete
  19. lamb of god, kadangi mokausi tokioj mokykloj, kur beveik visi egzaminų rezultatai būna virs 80procentų, žinau ką tai reiškia ir kaip tai nervina :D Galiausiai tokie žmonės gauna 100 procentų. Iš tiesų man vienuoliktoje klasėje yra buvę, kad iš matematikos kontrolinio, vektorių tema, gavau apvalų dvejetą, nors absoliučiai viską jaučiausi mokanti idealiai tobulai: buvau išsprendus visus pratimus po du kartus ir išmokus visą teoriją mintinai. Pasirodo, to nepakako :D

    ReplyDelete
  20. Kotryna, na, aš tuo net neabejoju :) maladiec!

    ReplyDelete
  21. lamb of god, matai, dažnai tie egzaminų pokyčiai vyksta. Dabar mūsų karta buvo paskutinė, laikiusi būtent tokio tipo egzaminus. Ateinančioms kartoms telieka samprotavimo rašinys. Dievaži, kokie jie palaimintieji :D Nes mūsų teksto suvokimas buvo gryna katastrofa

    ReplyDelete
  22. mergaite, tikiuosi, kad nepervertinu savo galimybių. Kita vertus, svarbu rašydama jaučiau moralinę asmeninę naudą. Juk tam ir laikomi egzaminai: kad dvyliktokas į gyvenimą išeitų subrendęs ir turintis tam tikrą susiformavusį požiūrį į gyvenimą.

    ReplyDelete
  23. mokejau rasyt abu, tiesiog interpretacijos niekada man neatrode mielos, o rasiniai liedavos savaime :} buvau bene vienintele rasius rasini :D islaikiau puikiai, nenuostabu, su kalbom as apskritai bedu neturejau. Tikiuos egzaminai atsipirks ir tau!! :) o naked palete puiki,vis ziurineju bet 35euru pagailiu, jauciu kad teks negailet ir palepint save :}

    ReplyDelete
  24. MIlda, 35 eurai tikrai nedaug, palyginus su tuo, kiek už ją tenka mokėti gyvennat Lietuvoje :) Ir ačiū :) Tikiuosi, kad atsipirks ;)

    ReplyDelete
  25. Toks malonumas tavo įrašus skaityt!:}}

    Džiuogiuos, kad pagaliau praėjo dar vienas galvos skausmas. Stebiuosi, kad buvau pakankamai rami. Viską spėjau ir šiaip, per abi egzamino dalis pasišalinau viena pirmųjų.:-D Dabar su neramumu teks išgyventi dar du egzaminus, o tada jau laukti rezultatų...:}}

    ReplyDelete
  26. Raimonda, kaip smagu, kad jie pakankamai įskaitomi ir, tikiuosi, suprantami :) Kai jau pernelyg ironiškai griešiu dantim, pranešk, nes kartais nejaučiu ribų, apie ką kalbėti galima, o apie ką nederėtų :) Aš kažkaip parašiau ir pamiršau, linkiu ir Tau to paties ;) Dar laukia nemažai darbelio su likusiais egzaminais :)

    ReplyDelete
  27. Saunuole, manau parasei tikrai puiku rasini ir mes visi dar kartu pasidziaugsim tavo puikiu ivertinimu :)

    O zinai, jei snekant apie rasyma, as tavo irasuose pasigendu pastraipu:) Sunku skaityti dideles pastraipas su daug teksto, as tavo pirmaja dali apie egzamina ir visas aplinkybes buciau bent i dvi ar tris pastraipas :)

    Bet vistiek tu nereali :)*

    ReplyDelete
  28. lamb of god2.6.12

    Kotryna, o aš manau,kad mano laikas buvo geriausia,kai nereikėjo tų rašinių rašyti :)

    Ar dažnai naudoji akių šešėlius, akių pieštuką? Kiek iš viso turi akių šešėlių?

    ReplyDelete
  29. Labai apsidžiaugiau pamačius Šatrijos Raganos tekstą, labai labai norėjau gaut jos kūrinį, todėl po pirmosios dalies buvau nusiteikus gana optimistiškai. bet suvokimas sužlugdė mane visiškai, visa laimė, kad beveik visiems suvokimas pasirodė visiškai nesuprantamas... :)

    ReplyDelete
  30. Anonymous2.6.12

    Kotryna,kur uzsisakinejai palete?

    ReplyDelete
  31. Pamaciusi Skemos pavarde tarp interpretacijos saraso pradejau isteriskai juoktis :D Myliu Skema ir "Balta Drobule" kurinys kuris mane sukrete, nors nebuvo ko, ir paliko tikrai kazka gilaus. Interpretuoti sekesi sunkiau, nes tekstas buvo gan trumpas ir toks painus. Bet manau visai neblogai viskas gavos. O palete tai superine :)

    ReplyDelete
  32. Kamilė3.6.12

    Na bent jau mane egzamino metu užplūdo ramybė, nors palikus egzamino patalpą kuo duaugiau galvodavau ką galėjau padaryti,bet nepadariau, suimdavo nerimas,kol galiausiai nusprendžiau viską nuleisti juokais..Tik ,kad į facebook'ą nebegaliu prisijungti,nes draugai vis post'ina nuorodas iš demotivacijos apie teksto suvokimą..:D Šiaip ar taip jau seniai pastebėjau tendenciją jog ,kuo sudėtingesnis tekstas yra pateikiamas, tuo daugiau atsakymų galima atrasti pačiame tekste,o kuo tekstas lengvesnis-tuo į jį reikia gilintis labiau...P.s.Tavo ,Kotryna,mokymosi stilius kaip tik yra labai geras,kam į galvą prisikimšti nereikalingos informacijos kuri vėliau tik gali pakišti koja,juk kuo daugiau faktų yra žinoma,tuo didesnė tikimybė yra suabėjoti savo žiniomis :) Kalbant apie "naujajį"atradimą,buvo pats metas jį ištraukti į dienos šviesą :)Tikiuosi,kad jau greitai galėsi atskleisti kurios spalvos iš paletės tavo mėgstamiausios ir dažniausiai naudojamos. :)

    ReplyDelete
  33. Sandruti, manau po mano ir Tomos visų egzaminų eisim džiaugtis gyvenimu visos :)) O dėl pastraipų labai ačiū už tokių taiklų pastebėjimą, sunkiai man sekasi draugautis su pastraipomis, jei to nereikalauja kokios nors taisyklės ir rašau laisvu stiliumi. Bandysiu valdyti šį įprotį, kad skaityti būtų patogiau :)

    ReplyDelete
  34. Vintage, thank you :)

    ReplyDelete
  35. Lamb of god, nežinau, palyginti laikų negaliu :D Bet man rašinių rašymas yra savotiškas savęs išbandymas ir savo mentaliteto parodymas. Rašydama rašinį labai rizikavau, nes niekuomet nesugebėjau rašyti apie tai, ko nesuprantu arba kam nuoširdžiai nepritariu. Pirmoji tema rašiniui buvo apie pasiaukojimą šiais laikais. Kai pamačiau ją, iš tiesų pradėjau panikuoti, nes pasiaukojimas man visiškai neatrasta erdvė. Tiesiog neturiu tvirtos nuomonės ta tema, tad nebūčiau galėjusi rašyti kokybiško rašinio. Manau rašiniai ugdo ir tvirtina tam tikrą nuomonę ir požiūrį į gyvenimą, o tai, mano nuomone, yra labai svarbu. Ypatingai dabar, kai moksleiviai, kad ir kaip bebūtų gaila, sulig kiekvienais metais tampa bukesni ir visiškai nebeturi jokios vidinės moralės. Gal ne visi, bet dauguma tikrai.

    Šešėlių skaičiuoti neteko, reikės kada nors pabandyti :) Šiandien keliauju į Blusų Turgų pardavinėti savo kosmetikos ir drabužių, tad labai tikiuosi, kad vakarop grįšiu namo gerokai lengvesne rankine ir išsipūtusia pinigine :D
    Akių pieštuko nenaudoju vsiškai, tačiau rimtesnėmis progomis naudoju akių "lainerį", viršutinei blakstienų linijai pabrėžti.O šešėlius naudoju ne kas dieną, dažniausiai jų naudojimas visiškai priklauso nuo mano nuotaikos ir įkvėpimo :)

    ReplyDelete
  36. Migle, o mes tikros lietuvės: džiaugiamės, kai dega ne tik mūsų, bet ir visų kitų kaimynų pirkios :D Nors dėl suvokimo ir aš save taip pat raminu. Net neįsivaizduoju, kaip gera turėtų būti gauti tą kūrinį, kurio norėjai labiausiai :)

    ReplyDelete
  37. The Style Pill, per tarpininkes iš MD:)

    ReplyDelete
  38. Margarita, o aš pamačius Škėmos ištrauką vos neapsiverkiau. Vos prieš kelis mėnesius klasėj nagrinėjom TĄ PAČIĄ ištrauką, tačiau aš, užuot įdėmiai klausius analizių, žiūrinėjau savo fenomenalų rašinį, iš kurio gavau maksimumą :D Pasirodo, lazda tikrai du galus turi :/ O paletė nesveika, man visi šešėliai visuomet subėga į raukšleles, o šie išliko beveik visą dieną, nepakitę, ir be jokio akių šešėlių pagrindo. :)

    ReplyDelete
  39. Kamile, mane ištiko lygiai ta pati bėda su facebooku. Ir tik tos neaiškios demotyvacijos dėka pamačiau mūsų teksto suvokimo teksto pavadinimą :D Kažkaip egzamino metu net neužmečiau akies į jį :D Iš tiesų man atrodo reikia nustoti diskutuoti apie tuos egzaminus, nes kuo daugiau diskutuoji, tuo painiau darosi, o vertintojų verdiktas nuo mūsų diskusijų visiškai nepriklauso, tad tuščiomis kalbomis tik patys sau gadinamės nervus,kurių dar prireiks rašant likusius egzaminus :) Aš taip džiaugiausi nuostabiu teksto suvokimo tekstu, man jis pasirodė toks įdomus, savitas ir įtikinamas, bet klausimai privertė suabejoti savo, kaip žmogaus galimybėmis :D

    O kas liečia paletę, tikiuosi man pavyks tai padaryti. Kažkodėl makiažą ir jo darymą sulyginu su tapymu. O tapyboje nėra grynos spalvos, visuomet reikia maišyti, tad bijau, kad bus sudėtinga konkrečiai pasakyti, kuri spalva yra mano mėgstamiausia. Bet bandysiu :)

    ReplyDelete
  40. Eina sau Kotryna! Visada buvo noras su Tavimi susitikti gyvai ir pabendrauti, bet kai atsirado proga aš to nepadariau! Ah.. Tikiuosi išlaikysi gerai, nes mačiau, kad užduotis atlikinėjai labai susikaupus (happy) ;D

    ReplyDelete
  41. Miela Arūne, labai ačiū už gražius žodžius :) manau, kad tokių progų pasitaikys ne viena ir ne dvi, tad sielotis dėl to tikrai nereikėtų :) Ir Tu, manau ne ką prasčiau atlikai užduotis :) Ir viskas bus gerai bet kokiu atveju :)

    ReplyDelete
  42. Anonymous3.6.12

    Kaip keistai čia, aš esu 11okė ir rašau vien samprotaujamuosius, nes mokytoja veja tiesiog nuo interpretacijų ir t.t. pasak jos, tai grynas kūrinių iškraipymas ir aš kažkiek sutinku su ja. Samprotavimai mano asmenine nuomone daaaug lengviau rašosi! :)

    ReplyDelete
  43. lamb of god3.6.12

    kotryną, kur ta blusų turgus buvo?:)

    ReplyDelete
  44. Anonime,na, nieko keisto daugumos mokytojų nuomonėje nėra. Jau statistiškai labai akivaizdžiai skiriasi rašinių ir teksto interpretacijų VBE rezultatai, rašinius rašančių balai VISUOMET būna žemesni, nei analizės ir interpretacijos. O priežastis labai paprasta. Analizei reikia daug maž išmanyti apie autorių, jo kūrybos bruožus ir panašiai, tai reiškia, reikia MOKYTIS. Tad rašinį dažniausiai renkasi tie, kurie tingi mokytis. Tačiau yra tokių, kurie rašinius rašo dėl to,kad mato prasmę jų rašyme. Na, čia mano toks požiūris. Šiaip jei nori gero įvertinimo ir nenori rizikuoti savo ateitimi, reikėtų rinktis analizę arba interpretaciją. Bet kokiu atveju, jums, šiuo klausimu pasisekė, nes vis viena teks rašyti rašinį :D Juokiuosi, kad nelaimės atveju, galėsiu perlaikyti kitais metais :D

    ReplyDelete
  45. Lamb of god, Blusų turgus vyko Vilniaus Mokytojų namų kiemelyje ;)

    ReplyDelete
  46. Ehhh4.6.12

    Aš dar tik 10 baigiau, bet mane irgi nervina, kai klausinėja jau kokias tris savaites kaip sekėsi, ar daug prirašei, mano bendrdarbės sūnūs..., mano draugės dukra jau žino ir t.t. Taip nervina! Nesuprantu, kodėl jiems rūpi, jei paprastais kontroliniais ir šiaip niekuo nesidomi :D

    ReplyDelete
  47. Ehh, na iš vienos pusės galima juos pateisinti. Žmonės domisi, nes jiems rūpi Tu pati, bet iš kitos pusės tai iš kur mes galime žinoti kaip sekėsi, sėkmę parodys rezultatai :D o nuo paprastų kontrolinių skiriasi tik tuo, kad neįmanoma (teoriškai) nusirašyti, susukčiauti ir nuo jų priklauso mūsų ateitis ar bent jau kažkokia gyvenimo kryptis :)

    ReplyDelete
  48. Atrodo, kad taip neseniai ir aš laikiau šį egzaminą, o jau keturi metai praėjo... Iš lietuvių kalbos egzamino išsinešiau... randą, kuris man apie pirmąją egzaminų sesiją primins visą gyvenimą. Pirštą susižalojau labai paprastai - bandžiau atitraukti tuoleto durų velkę, kuri buvo užstrigusi, o truktelėjus stipriau, ji atsidarė, bet sykiu įsirėžė iki piršto raumenų... Mane lydėjusi mokytoja net nepasidomėjo, kodėl ppirštas apvyniotas popierine nosinaite... Ech :) Aš taip pat rašiau samprotaujamąjį rašinį, ir viskas buvo OK ;) Nereikia bijoti tų egzaminų - universitete tavęs laukia dar ne vienas...

    ReplyDelete
  49. Paprika, taip, tas laikas bėga nepastebimai greitai :) aš dar dabar pamenu visus jausmus emocijas ir baimes prieš pirmąją gimnazijos klasę. O jau keturi (cha) metai praėjo nuo to. Taip keista, kad mes ne tik ne mažiausi mokykloje, bet jau patys didžiausi:D Manau, kad viskas bus gerai, tiesiog apie tai reikia kuo mažiau galvoti ir nesigadinti sau nei nervų, nei nuotaikos (nuo to egzaminų rezultatai nepasikeis). O dėl universitetinių egzaminų taip, žinau. Man universitetas asocijuojasi su nesibaigiančiom egzaminų sesijom :D Tikriausiai kuo daugiau egzaminų išgyveni, tuo mažiau pergyveni dėl jŲ :)

    ReplyDelete
  50. Esu čia, norėdamas paliudyti, kaip šis galingas burtų ratukas, vadinamas daktare Ogala, padėjo man pagerinti mano santykius. Man skaudėjo širdį, kai mylimoji man pasakė, kad jis nebėra suinteresuotas vesti mane, nes kita ponia ant jo panaudojo juodąją magiją. Aš verkiau ir verkšlenau kasdien, kol taip blogai, kad kreipiausi į internetą pagalbos. Štai tada, kai perskaičiau atsiliepimą apie dr. Ogala, tada kreipiausi į jį pagalbos ieškant meilės ir savo gyvenimo. , jis padėjo man užrašyti galingą meilės kerą ir, mano nuostabai, po 24 valandų meilės burto, mano mylimasis grįžo ant kelių maldaudamas manęs atleisti. jo el. pašto adresas: drogalad02@gmail.com WhatsApp +2347049668119 ...

    ReplyDelete

© 2016 Kotryna Uogintaite