21.5.12

ASMENIŠKUMAI: VBE

Labai nemėgstu rašyti atgaline data, tačiau tam tikri gyvenimo įvykiai prašyte prašosi būti paminėti. Deja, bet valstybiniai brandos egzaminai yra vienas tų tų įvykių, kuris kiekvienam abiturientui atneša nemažą galvos skausmą, o aplinkinius priverčia pradėti klausinėti dvyliktoką "Tai kaip sekėsi egzamine?"Tad mažiau tuščiažodžiaudama trumpai perbėgsiu ties savo asmeniniu patyrimu, rašant tuos baisiuosius egzaminus. Tiesą sakant, nežinau, kodėl jie vis dar vadinami tokiais skambiais ir klaikiais vardais. Man tai pasirodė eilinis anglų kalbos užduočių davinys, kurį buvome pripratę pamokose matyti kone kasdien. Juokingiausia buvo tai, kad sėdėdama pirmu numeriu pažymėtame suole turėjau apžiūrėti voką, pilną mūsų egzaminų užduočių ir vėliau pasirašyti protokole, kad iki jį atidarant, vokas pažeistas nebuvo. Jei kas klaustų mano asmeninės nuomonės, tokios pompastikos čia tikrai nereikėjo. Visa ta sistema vis dar varo didelę įtampą ir stresą daugeliu mokinukų. Kad ir kokia kupina laimės tą dieną buvau ir nejaučiau nieko, išskyrus tai, kad už oro šviečia saulė, o po egzamino laukia Akropolio "Jamimas", praktka ir statistika rodo, jog daugeliui abiturientų visa tai dar yra didelis streso  šaltinis. Kita vertus, nieko keista: jau vien tai, kad mokinį į klasę įleidžia tik parodžius dokumentą, susodina kaip kareivėlius po vieną, negana to, pagal jų pačių išsigalvojamą tvarką, egzamino metu aptikus telefoną abiturientas yra išmetamas lauk, o į tualetą esi lydimas palydovo.. Hm. Na, išgyvenus tas tris su puse valandas tegalėčiau sušukti "Sveikas, sovietmeti!" Ir pamiršau paminėti labiausiai mane neraminantį dalyką, kad prieš keisdamas tušinuką (kuris būtinai nustos rašyti įpusėjus egzaminui), privalu apie tai pranešti egzamino prižiūrėtojui, ko, deja, aš nepadariau. Nežinau kodėl, gal iš noro maištauti? Arba dėl to, kad jaučiausi pernelyg išsišokusi: tai pasirašiau ne ten, tai į tualetą palydėti prašiau, kai kiti kantriai sėdėjo savo vietose. dabar jau tik laikas parodys, kaip baigėsi su mano tušinuko keitimais. O paties egzamino turinio net nežinau kaip vertinti. Užduočių pobūdis visiems buvo gerai žinomas dar prieš metus ar daugiau: jis nesikeičia begalę amžių. Ir nors drąsiai sakydavau, "neprivalgei-neprilaižysi" posakis čia netinka, paskutinėm dienom iš (numanomo) didžiulio tinginio pradėjau save guosti tokiomis frazėmis ir knygos atsiversti nesugebėjau. Tad anglų kalbos egzaminas, mano atveju buvo rašomas Va Bank. Per visą savo mokymosi gyvenimo metą pirmus aštuonis metus anglų kalbos nesimokiau, nes mokytoja pasitaikė prasta, devintoje-dešimtoje klasėje, atėjus į gimnaziją mokytoja pakliuvo itin griežta ir varanti stresą, dėl to užuot mokiusis, ar tiesiog vengdavau pamokų ir išsisukinėdavau iš atsiskaitymų, vienuoliktoje klasėje pakeičiau mokytoją, metus išgyvenau adaptavimosi periodą ir viskas šiais metais būtų buvę nuostabu, nes mokytoja buvo tikrai draugiška, maloni ir rūpestinga, tačiau dabar, mokslo metams beveik pasibaigus, galiu drąsiai teigti, kad dvyliktoje klasėje mokyklos tiesiog nelankiau. Tad visas žinių bagažas, sudėtas per eilę metų tėra mano asmeninis pasiekimas, arba, kitaip tariant, gebėjimas suktis iš situacijos, net jei tam nėra tinkamų sąlygų. Egzaminą išlaikiau. Nežinau, kokiu balu, tiesą sakant šiuo metu manęs tai nelabai ir domina.
Po sudėtingų trijų su puse valandų, eidama mokyklos laiptais, radau Sandros žinutę. Jos siunčiama žinia pasitaikė labai laiku ir vietoje, nes iki tol,likusios dienos daliessusiplanavusi nebuvau. Tad nulėkiau iki Sandros, o vėliau jau šiaušėm į miestą, gatvės muzikos dieną ir kažkokio neaiškaus plauko madų pristatymą, kurio pamatyti taip ir nepavyko. Nors visą dieną jaučiausi kiek nejaukiai dėl savo neplautų plaukų ir ne itin tinkamų rūbų, bet saulė turi keistą savybę, panaikinti visas neypatingai svarbias smulkmenas ir tiesiog priversti mėgautis gyvenimo grožiu.
Nėra nieko smagiau, už draugę su geru geru fotoaparatu. Kaip visuomet pasinaudojau Sandros gebėjimus fotografuoti ir ta proga rodau savo užverktas užmerktas akytes ir žavingai apsipūkavusias kelnes. O jei norite pasidairyti po Gatvės muzikos dienos įspūdžius, daugiau nuotraukų rasti galite "Pametę savo raktus".

Šiuo metu guliu lovoje, su žiemine pižama ir meldžiu Dievo atleidimo už visa, ką blogo esu nuveikusi gyvenime ir prašau, kad panaikintų į žemę man siųstą užkeikimą, kuris šiandien pasireiškė stipriu saulės smūgiu ir peršalimu: kalbu baisiau už labiausiai pasaulyje prasirūkiusį dieduką, kosėju labiau, nei jūrų vėplys, kūno termometras taip pat ne juokus rodo, o apie vidinę savijautą esu linkusi nutylėti. 

27 comments:

  1. o man atrodo, kad tu mano mokykloje egzamina rasei! Vdg? : ) Is foto sprendziu! isvis, nostalgija, tos vietos, grazu kaip is salies atrodo... ir tu pati labai graziai atrodei :)

    ReplyDelete
  2. Indre, nee, egzaminą laikiau Žemynos Gimnazijoje, nes mokausi Biržiškoj, tai tikriausiai kažkaip pagal apskritis preliminariai skirstė viską :) Nors vieta tai tikrai šalia VDG. O VDG vis viena man kelia pačius geriausius jausmus, tad ko jau ko, bet sovietmečio tikriausiai joje nebūčiau jautusi :D O kaip Tau sekasi studijuoti? Jau mokslai prispaudė, kad norisi į mokyklos laikus grįžti?:)

    ReplyDelete
  3. Haaa, Kotryna.. Tu negyveni su asmeniu, kuris, kad ir kaimutį, bet turi pasiimt ir atiduot egzaminus. KĄ AŠ ŽINAU :D Mamukas turi keltis labai anksti, nes egzaminai mano kaime būna jau 7val. tada ten pasirašinėja visus protokolur ir bla bla.. Žodžiu, ta visa sovietinė sistema ant vieno žmogaus pečių dar krenta.. o kai pagalvoji, kokie dabar kiti jaunuoliai "faini", tai išvis... Kažkada dar mamos klausiau ar nebijo jinai tų egzaminų imt.. Maža ko, dar susprogdins ją su tais egzaminais mašinoj :D
    Bett, nutolau labai. Šiaip, dėl tos tvarkelės man buvo malonu. Net labai malonu. Minusas būna tas, jeigu reikia keisti mokyklą...:] Ir dar tos smulkmenos kaip TUŠINUKAI... Visa kita yra gerai.. Pagalvok, kokie triukšmeliai aplink būtų, jeigu niekas nevaikščiotų po auditorijas. Bett, čia kažką kitaip būtų galima sugalvoti. Juk nebūtina išvis egzamino būtent taip laikyti..
    (nežinau ką norėjau pasakyti, grečiausiai, tiesiog nenoriu rašyt referato..)

    ReplyDelete
  4. Greta, būdama pedagogės atžala tikriausiai puikiai supranti, kokiais nereikalingais darbais yra apkraunami tiek tikrintojai, tiek egzaminų prižiūrėtojai. Na nežinau.. Mano asmenine nuomone dvyliktokai jau brandūs žmonės ir sukčiauti būtų negarbinga, visi nemalonumai krenta jau ant paties mokinio sąžinės :) Tikriausiai apie triukšmą egzamino metu net negalavojau, net tokio negirdėjau jau visus keturis metus :DD Išpaikina gi tie motyvuoti mokiniai :)

    ReplyDelete
  5. Gerai sakai, MOTYVUOTI, bet dabar, jaučiu, koks 85% jaunų žmonių nėra motyvuoti mokytis. Ką aš sakau MOKYTIS, jie nėra motyvuoti išvis kažką veikti. Aš nesakau, pati labai esu pamilusi savo kompiuterį, bet nepraleidžiu progos ir savo galvon kažką įdėt gražaus.
    Vat, kai atvažiavau Vilniun, pamačiau kiek visko daug gali būti. Pas mus Rietave viskas itin ribotai vykdavo: renginukas TIKRAI neblogas, o žmonių tik koks 30. O iš susirinkusiųjų 18 iš tolimesnių miestų.:) Taiii, nežinau ką ir sakyti, kaip ir sudominti. Nors ne, žinau... Dideliu alkoholio bravoriuku.. Tada daug kas susirinktų..:D
    O grįžtant prie egzaminų, tai kokius "bajeriukus" mama pasakojo apie anglų egzaminą: vienas berniukas neatėjo į egzaminą, nes norėjo apsilankyti GMD (gal aš klystu, kad Rietave jaunimas neveiklus :DD), po to, keletas vaikų PAMIRŠO atsinešti dokumentus (jeigu ruošies egzaminui, manau pamiršti yra labai jau sunku)..:D Žodžiu, po egzaminų stebėjimo, ko gero ir vertinimo, galima neblogą humoreskų knygą parašyti.

    ReplyDelete
  6. Ohoho, kokių nutikimų pripasakojai :D Tikriausiai pasitaiko tokių personų, kurios tiems egzaminams nesiruošia, tad nieko keisto,kad ir PAMIRŠTA :DD O kas liečia motyvaciją, žinok jau nebežinau ką daryti, su jos didinimu. Ir kalbu ne dėl asmeninės situacijos, o daugiau globaliai. Pastaruoju metu žmonės ne tik kad nesirūpina niekuo, kas aplink juos dedasi, bet vis dažniau pamiršta pasirūpinti savo pačių pasturgaliais. Ir kuo daugiau apie visa tai galvoju, tuo mažiau lieka noro manyje gyventi. Visa atrodo taaip beprasmiška, kad sunku net apsakyti. Kartais ir aš esu už tą netiesioginį prijaukinimą įvairiais būdais (kaip pvz kažkokių bonusų, tavo atveju alkoholio, skatinimu apsilankyti kultūriniuose renginiuose) bet, kita vertus, žmogui tai proto neprideda, negana to, jis lieka dar apgaudinėjamas :D O apie motyvaciją tikriausiai daug žinių esi prikaupusi, studijuodama tokią specialybę :)

    ReplyDelete
  7. Ah, neįisiskaičiau matyt! Mano pačios egzaminai vyko senuose ir tikrai sovietmetį primenančiose mokyklose, tad visiškai tave suprantu...:)
    Tiesą sakant, spaudžia po truputį... Sesija ant nosies ir ji reikalauja daugiau darbo nei reikalavo valstybiniai egzaminai... Nežinau, ar tiek pat nervų, bet tikrai daugiau laiko.. Bet iš tiesų, valstybiniai tokia pompastika... Spektaklis. O universitete atrodo irgi egzaminai, irgi ne mažiau svarbūs, bet visai kitaip pateikiami - ir iš kart streso ne tiek..
    O mokyklos kaip ir nepasiilgau... Bet tiesiog, tos vietos man visada bus kažkas tokio, netoli namų, bet jau nebetaip sava, kaip seniau, kai ten tekdavo lankytis kasdien. O ir šiaip blogų atsiminimų daug neturiu iš mokyklos laikų, tai gal ir tas sukelia geras emocijas... :)

    ReplyDelete
  8. Taaip, iš tiesų taviškė mokykla pastatyta nuostabioje vietoje:) Aš vien dėl to kažkada labai norėjau joje mokytis :D O ir vidaus interjeras tiesiog stulbinančiai nelietuviškas :D Taip, visiška tiesa su tais egzaminais. Juo labiau, kad universitete įsisavinti per keletą mėnesių turi absoliučiai nepažįstamą medžiagą, kai vidurinėje trini suolą dvylika metų, o šešis iš jų mokaisi vis tas pačias temas (dažniausiai daugelio jų taip ir lieki neišmokęs :D) O kaip Universitetas? Ar patenkinta mokslu?:)

    ReplyDelete
  9. gegute21.5.12

    oooh, Kotryna, hold your horses. VU i eilini egzamina atejes buni paprasytas parodyti studento pazymejima, o uztikus su spargalkem, ausinem ir tt esi metamas lauk be ceremoniju. tai nera dazni atvejai, taciau is mano fakulteto, kol cia mokausi, buvo pasalinti bent 4 zmones uz nesazininga egzaminu laikyma (tai cia tik kiek iki manes zinios atejo). apie ejima i tulika irgi kalbu nebuna. na buvo vienas atvejis pirmam kurse, kai grupioke mirtinai uzgere egzo isvakarese, ir per egza butu arba apvemusi stala, arba salia egza rasiusi drauga. tai ja i tulika isleido. be palydos. :))
    o siaip tu pati pagalvok- sitie egzaminai nulemia, kur istosi ir ar reikes moketi uz moksla. galbut ne visais atvejais tai yra svarbu (tarkim baiges univiera nedirbsi pagal specialybe, arba neketini stoti i uni, arba..), bet man asmeniskai is VBE svarbiau yra tik baigiamieji univiero egzaminai, nors jie retose specialybese yra. tikrai nebuciau norejus, kad kazkas is mano kolegu nusipirktu egzamina, ir po to uzimtu univiere mano vieta :))
    o kad anglu kalbos uzduotys atrode kasdienio lygio- labai saunu. tik idomu ar neprisikarksesi ir ar bent 90proc riba perkopsi :)

    ReplyDelete
  10. Kotryna - mano mokyklos vieta turbut vienas is geriausiu jos dalyku ir buvo ;D Na, ir interjeras. Nes mokslas tai jauciu Birziskoj geresnis daug... :)
    Na, universitete kazkaip nesiskundziu, kad nepatiktu. Ta laisve, visai kitoks poziuris i gyvenima... Tik kai kurie dalykai VU siek tiek pasene, ir mokslas ne toks kokybiskas, kokio tikimasi, bet bendrai - nesiskundziu.. Nors as mokausi Ekonomikos fakultete, nezinau, kaip ten kitur, nes pas mane tai tokia laisve visa laika, isskyrus sesija.

    gegute - o kuriam tu fakultete? nes as pati VU ir niekas pries egzamina ne karto dar netikrino nei studento pazymejimo, nei dar ko panasaus. Na, i wc eiti nebandziau, bet siaip tikrai skiriasi nuo valstybiniu...

    ReplyDelete
  11. mačiau tave šeštadienį, bet nespėjau pasisveikinti, nes labai greitai ėjai :D

    ReplyDelete
  12. Beautiful photos! Love your bracelet!

    http://www.lazyheelsblog.com/

    ReplyDelete
  13. Mieloji gegute, tikriausiai situacija situacijai nelygi. Kiek teko pačiai girdėti, kituose universitetuose tikrai įmanoma ne tik paruoštukais naudotis, bet net ir demonstratyviai knygas atsiversti ir susirasti reikalingą informaciją. Bet stengiuosi "pletkais" nepasitikėti ir netikėti: jei taip iš tiesų vyksta, ką gi. Turiu įtarimo, kad viskas priklauso net ne nuo universiteto, o nuo pačių dėstytojų, kaip jie žiūri į visus tuos egzaminus. O medicina-dalykas rimtas. Kai operuosi žmogų ir nuo tavo žinių priklausys jo gyvybė, manau nebeturėsi laiko ieškoti informacijos knygoje, dėl to svarbu visa ką turėti savo galvoje. Kitose specialybėse manau į egzaminus žiūrima kiek ramiau. O dėl VBE, iki šiol šventai tikėjau, kad lamabpo viena patikimiausių sistemų, bet kai sužinojau, kad įmanoma nulaužti lamabpo serverius ir pavogti nemokamą vietą iš kito žmogaus, kažkaip sugriuvo visos gražios mano idealijos ir tiesiog neteikiu didelio dėmesio nei VBE nei pačiai stojimo sistemai. Mano pažįstama įstojo į nemokamą vietą, bet kažkas iš vidaus sugebėjo nulaužti jos duomenis ir įstoti į nemokamą vietą. Mokymosi įstaikos atstovybė visa tai žinojo, tačiau lamabpo stipriai pasikausčiusi, pasakė, kad geriau nepradėti bylinėtis, nes galiausiai patys ieškovai liks kalti. Dėl 90procentų ribos, niekuomet nesimokiau dešimtukais, tad būtų net juokinga, jei ją perkopčiau. Į šimtukus taip pat nepretenduoju. Bet kokiu atveju, egzaminų rezultatų viešai skelbti neketinu dėl savo pačios šventos ramybės :)

    ReplyDelete
  14. Indre, nežinau, kaip su ta mokslo kokybe vidurinėse mokyklose. Vis labiau linkstu ties tuo, kad visos mokyklos geros, tiesiog vienose motyvuotų mokinių daugiau, kitose mažiau. Dėl to Biržiškoje mokydamasis gauni daugiau naudos : mokytojams nebereikia dėti daug pastangų vien tam, kad sudomintų mokinius. Ir žinoma labai jau daug laisvių mes ten turim, kad turiu įtarimo, jog įstojus į universitetą kažkokio didelio pokyčio šiuo klausimu nepajausiu. O VDG mane labai žavėjo savo plienine disciplina. :D Nežinau, kaip būčiau ten išgyvenus, bet atrodė visai šaunu nuolatos būti prižiūrimam :D

    ReplyDelete
  15. Daria, kitą kartą trinktelk niuksą į pašonę man:D Turiu bjaurų įprotį labai greitai vaikščioti :/

    ReplyDelete
  16. Sandra, thanks :)

    ReplyDelete
  17. Valeriyja, thank you :)

    ReplyDelete
  18. Kotryna, nesiruosiu nei labai girti nei labai peikti VDG viesai - visgi baigiau ir visai neblogais balasis :) Bet ta plienine tvarka ir disciplina yra labai graziai apeinamas dalykas... Gal nera kuo girtis, bet per 4 metus ten uniforma buvau uzsidejus max 10 kartu, pamokas praleisti buvo labai imanoma, net jei grasindavo skambint tevams, i kiema issmukti irgi nebudavo labai sunku ;D Mes kariaudavom del tu draudimu visus 4 metus ir dauguma mokejom apeiti ;D nors kai pagalvoji, vienas smagiausiu dalyku buvo mastyt kaip juos apeit ir visada rizikuoti, kad visgi ikliusi!

    ReplyDelete
  19. Na ir keistai, su ta uniforma :D Man, kiek teko girdėti, sunku prasprukti pro žvitrią jūsų direktorės akį ir negauti velnių :D Bet išsisukinėjimas bet kokiu atveju taip pat menas :D O mokykla iš savęs negali būti bloga, dažniausiai mūsų pačių požiūris apie mokyklą būna blogas, o ne institucija :)

    ReplyDelete
  20. Na, taip pat ne tik poziuris, bet ir joje esantys - personalas bei patys mokiniai... ;D
    Na, esu gavus tu velniu, bet uniforma vistiek apeidavom - melyni sijonai, melynos kelnes, siaip begimas nuo aukletojos ;D
    Ir girdejus, kad kai mes isejom tvarka dar labiau pagrieztejo :)

    ReplyDelete
  21. Lina Podreikyte22.5.12

    Sveika,

    Tiesa sakant tavo bloga aptikau visai neseniai, bet pazadu seki, galiu pasakyti, kad cia antras lietuviskas blogas, kuris man is tikruju patinka! Kazkaip tokie paprasti ir kartu silti irasai mane kaip sakant uzkabino.
    Galiu pasakyti, kad pries pora metu man laikyti VBE tiesiog pasirode didelis muilo burbulas,as buvau is tu, kuriem svori del nervu augo ir plaukai slinko :) zodziu daug streso del nieko. Tikiuosi tau lengvai praeis visas sitas metas! Beje kokius universitus issirinkai stojant, maciau kazkuriam irase kad uk planuoji stoti,nepersigalvojai? pati isgyvenau visa ta mesmalini procesa, tai jei kyla kokiu klausimu, su malonumu gelbesiu!

    ReplyDelete
  22. Sveika,
    matyt tai bus mano pirmas įrašas tavo blog'e.
    Taigi, norėjau pasakyt, jog aš irgi buvau 1 numeris ir tie pasirašinėjimai keliuose protokoluose yra pernelyg. Bet nesutikčiau su palyginimu ale sovietmetis. Sakyčiau, sistema tuomet buvo tobulesnė, nei dabartinė Lietuvos, bet tai tik maniškė nuomonė. ;)
    Sveik!

    ReplyDelete
  23. Patricija, visų pirma, labai smagu, kad pagaliau sulaukiau Tavo komentaro :) Žinai, manau kad kiekvieno mūsų nuomonė tėra tik subjektyvi nuomonė ir nieko daugiau: vienam tai atrodo labai teisinga sistema, kiti ją niekina, treti tiesiog komentuoja apie tai, kas jiems priimtina, o kas ne :) Mano atveju sovietinę atmosferą sukūrė pačios patalpos, kuriame mes laikėme egzaminą. Kadangi jau daugiau nei metus mokausi visiškai atremontuotoje gimnazijoje, buvo labai kraupu sugrįžti į tą sovietmetinę aplinką :D Kita vertus, apie kokius čia sovietus galim kalbėti, kai nė viena iš mūsų tais laikais negyvenom :D

    ReplyDelete
  24. Kotryna, tu visiškai teisi ;D

    ReplyDelete
  25. Patricija, kartais pasitako ir man teisumo viršūnę pasiekti. Gaila, nelabai dažnai :D

    ReplyDelete
  26. Esu čia, norėdamas paliudyti, kaip šis galingas burtų ratukas, vadinamas daktare Ogala, padėjo man pagerinti mano santykius. Man skaudėjo širdį, kai mylimoji man pasakė, kad jis nebėra suinteresuotas vesti mane, nes kita ponia ant jo panaudojo juodąją magiją. Aš verkiau ir verkšlenau kasdien, kol taip blogai, kad kreipiausi į internetą pagalbos. Štai tada, kai perskaičiau atsiliepimą apie dr. Ogala, tada kreipiausi į jį pagalbos ieškant meilės ir savo gyvenimo. , jis padėjo man užrašyti galingą meilės kerą ir, mano nuostabai, po 24 valandų meilės burto, mano mylimasis grįžo ant kelių maldaudamas manęs atleisti. jo el. pašto adresas: drogalad02@gmail.com WhatsApp +2347049668119 ...

    ReplyDelete

© 2016 Kotryna Uogintaite