26.12.12

ASMENIŠKUMAI: ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto apžvalga iš arti

  Šios trys raidės vyresnio amžiaus žmonėms tikriausiai asocijuojasi su dar viena neaiškios kilmės narkotine medžiaga, tokia kaip LSD, STP,  DMT . Kiek jaunesni arba sekantys naujienas Lietuvos aukštojo mokslo plotmėje tikriausiai šių trijų raidžių nesumaišys nei su vienu iš minėtųjų narkotikų. ISM paprastai dar šifruojamas kaip Vadybos ir ekonomikos universitetas.
  Prieš keletą metų apie jį žinojau tik tiek, kad tai yra išpuikusių arogantiškų turčių mokymosi vieta, kur diplomai ne gaunami, o perkami, o kainos tokios kosminės, kad jas sumokėti yra įgalūs tik milijonieriai, kur žmogus, nevairuojantis Ferrari, yra laikoma benamiu, o mergina, kasdien nesilankanti grožio salone - pabaisa.
  Tačiau gyvenimas ir požiūris keičiasi, o aš, eilinį kartą prispjaudžiusi į dabartinį savo daržą, skubu griauti visuomenės išgalvotų mitų ir pateikti savo tiesos versiją. Šiuo metu esu ISM Vadybos ir ekonomikos pirmo kurso studentė ir be galo džiaugiuosi ir didžiuojuosi savo sprendimu.
  Įrašas vėluoja kone pusę metų ne be priežasties. Kaip žinia, įstojus į universitetą, pirmieji mėnesiai tėra viena didelė euforija, tad informacija, kurią būčiau pateikusi prieš keletą mėnesių, būtų stipriai iškraipyta.
  Šiuo metu jaučiuosi matanti pakankamai daug teigiamų ir neigiamų šio universiteto aspektų, tad manau, kad jau subrendau išsamiai ISM'o universiteto apžvalgai, kuri, tikiu, gali padėti susidaryti aiškesnį vaizdą apie Lietuvos universitetus ir padėti apsispręsti jauniesiems Lietuvos gelbėtojams, mąstantiems apie studijas užsienyje tik dėl to, kad "Lietuvoje mokytis neverta". 
Pagrindinė informacija, be kurios tolimesnė informacija praranda savo esmę. Norint trumpai apibūdinti patį universitetą, reikėtų pabrėžti, kad tai yra pirmoji Lietuvoje nevalstybinė aukštoji mokykla (dėl to Lietuvos universitetų reitinguose jis paprasčiausiai neegzistuoja), universitetas turi padalinius Vilniuje (Arklių g. 18) ir Kaune (E. Ožeškienės g. 18),  siūlo visų pakopų akredituotas studijas - bakalauro, magistro, daktaro; taip pat, skirtingai nei dauguma Lietuvos universitetų, ISM siūlo vadovų magistrantūrą ir mokymus - Executive school, ISM turi 84 mainų partnerius visame pasaulyje , taip pat galimybę sudalyvauti mainuose ir dvigubo diplomo programoje 39 skirtingose pasaulio šalyse. Universitete mokosi apie 2 000 studentų , taip pat turi 2 000 Alumnų.
  1999 m veiklą pradėjęs ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas buvo  įsteigtas BI Norwegian Business School  universiteto (šis pripažįstamas didžiausia verslo mokykla Europoje) ir Innovation Norway (svarbiausia Norvegijos vyriausybės finansinė institucija, skatinanti verslo inovacijas ir padedanti įgyvendinti pažangias verslo idėjas).
  Pasaulinio universitetų reitingo „Eduniversal“ kongrese ISM Vadybos ir ekonomikos universitetui penktą kartą buvo skirtos keturios iš penkių galimų palmių šakelių. Lietuvos universitetas išlieka tarp stipriausių dviejų šimtų verslo universitetų pasaulyje. ISM įvertinimas yra aukščiausias Lietuvoje ir vienas aukščiausių visame Vidurio bei Rytų Europos regione.
   Šiuo metu man, kaip ir daugeliui itin jaunų žmonių, pati aktualiausia informacija yra bakalauro studijos. Šiuo metu ISM siūlo penkias skirtingas bakalauro studijų programas: Tarptautinio verslo ir komunikacijos (anglų k.), Finansų, Ekonomikos, Ekonomikos ir politikos (anglų k.), Verslo vadybos ir analitikos.
  O dabar užteks akivaizdžių faktų ir peršokime į daug įdomesnius dalykus - asmeniškumus, universiteto veiklą ir realią situaciją.
Stereotipai ir pirmieji įspūdžiai, vos nesugadinę mano gyvenimo . Rugsėjo 3 dieną į mokslo metų pradžios šventę ėjau gerokai sunerimusi: iš savo kurso nepažinojau nė vieno žmogaus, o atėjus mane pasitiko daug kostiumuotų vyriškių (reikia priminti, kad mano klasėje mokėsi 24 merginos ir 6 vaikinai, tad pastarosios lyties koncentracija man pasirodė stipriai šokiruojanti) pernelyg rimtais ir arogantiškais veidais, išpūsto etiketo normomis ir kvaila, vadybinėmis konstrukcijomis paremta, kalba. Po pirmųjų Rektoriaus ir kitų garbingų svečių sveikinamųjų žodžių likau tik dar labiau sumišusi: pasirodo, pakliuvau į arogantiškų ir į aukštybes save keliančių personų būrį. Tačiau nespėjusi nuskęsti panikos audroje ėmiausi atitinkamų priemonių ir pradėjau kurso draugų paieškas. Pasirodo visa, ką patyriau pirmosiomis mokslo metų šventės akimirkomis, tebuvo klaidingas įspūdis, kurį greit išsklaidė pirmakursinė studentiška euforija.
Lokacija ir vidinė kontroversija .Vilniaus ISM universitetas įsikūręs labai unikalioje vietoje: iš vienos pusės tai yra pati Vilniaus senamiesčio širdis (iki Vilniaus rotušės ristele nusigauti sugebu per rekordinį, 3 minučių laiką), iš kitos - vos kelios minutės iki pramoninių rajonų ir geležinkelio stoties, pagarsėjusios įvairaus plauko ir elgesio personomis, besismaginančiomis nebūtinai teisėtomis veiklomis. Mane nuolatos kamuoja prieštaringi jausmai, tačiau paprastai nugali meilė vietai, kurioje įsikūręs universitetas, mat jį šiuo metu laikau nebe antraisiais, o pirmaisiais savo namais. 
 Atvirai kalbant, vietos, kuriomis tenka keliauti iki universiteto ir iš jo, nėra pačios saugiausios ir patraukliausios jaunai mergaitei. Reikia pripažinti, kad  kiekvieną vakarą (įprastai namo iš universiteto grįžtu apie 20-21 valandą, nors būna ir išimčių) tenka praeiti pro įvairių architektūrinių formų ir dar įdomesnių paskirčių objektus, tad nenustebčiau, jei vieną vakarą tapsiu lengvu laimikiu asmenims, užsiimantiems prekyba žmonėmis ar kitomis subtiliomis pramogomis. (3,4,5,6,7 nuotraukose galite matyti mano kryžiaus kelią iki universiteto; paprastai tiek rytai, tiek vakarai atrodo vienodai).
 Nepaisant išorinių priėjimo trukdžių, universiteto interjeras labai malonus, estetiškas ir patrauklus. Toks patrauklus, jog kartais jame tenka praleisti keletą savaitgalio parų ir dėl to širdies visiškai neskauda. Priešingai - grįžus į oficialiuosius savo namus, atrodo, jog daiktų aplink mane per daug, erdvės per mažai, o aplink nė su žiburiu nepavyksta rasti protingų žmonių, kurių apstu universiteto teritorijoje.
Mokslo šaknys karčios, o vaisiai saldūs. Tikriausiai šis pasakymas labiausiai atitinka universiteto studijų kokybę ir bendrą moto. Visų pirma dėl to, kad ISM neturi neakivaizdinės studijų programos, tad norint mokytis šiame universitete, į jį pūškuoti teks kiekvieną mielą dieną, o taip pat ir savaitgaliais, ko dažnai reikalauja įvairiausios komandinės užduotys. Paprastai daugelis studentų sugeba suderinti darbą visu etatu su studijomis, tačiau mokantis šiame universitete to padaryti beveik neįmanoma. Iš vienos pusės tai nėra labai sąžininga, tačiau kita vertus, puikiai suprantu tokį administracijos sprendimą, tokiu būdu siekiama suteikti studentui maksimalią žinių ir informacijos apimtį.
 Taip pat viena šių metų naujovių, sulaukusių daug įvairių atsiliepimų - privalomas lankomumas pirmakursiams. Praleidus daugiau nei 20 procentų paskaitų, studentas gauna skolą ir yra priverstas kitais metais kursą kartoti iš naujo, o už kreditus paprašomas susimokėti beveik 1 500lt. Didžioji dalis studentų dėl tokio nuosprendžio yra stipriai pasipiktinę: studentai jau dideli žmonės, tad kvaila riboti jų teises ir laisves, juk tuo universitetas turėtų skirtis nuo mokyklos.. Vis dėlto, aš šiame sprendime tragedijos nematau, greičiau tragikomediją ir likimo ironiją: jei vidurinio išsilavinimo sistema neprivertė manęs išmokti pareigingo lankomumo, neabejotinai tai teko išmokti mokantis universitete. Negaliu patikėti, tačiau universitetas tapo pačia didžiausia vertybe ir prioritetu. Jei dvyliktoje klasėje, kol visi normalūs abiturientai motyvuotai mokėsi istorijos niuansų, mane buvo galima lengvai suvilioti socialiniais projektais pamokų metu, dabar atsisakau kone bet kokio pasiūlymo, kurio laikas kertasi su paskaitų laiku. Širdis kraujuoja nuolatos, tačiau žinau, kad man tai didelė pamoka, kurią ankščiau ar vėliau turėjau išmokti. 
Vienas lauke - ne karys. Tikriausiai dėl tos priežasties universiteto programoje įtraukta daug intensyvaus darbo grupėse. Paprastai komandinis darbas daug sudėtingesnis, nei individualus, mat tenka taikstytis ne tik prie savo, bet ir prie kitų žmogaus principų. Taip pat daug sveikatos atima laiko planavimas, mat didžioji dalis studentų laiko sampratą supranta skirtingai. Tokiu būdu per pusę metų išmokau kantrybės, empatijos ir paprasčiausio supratingumo bei didesnės koncentracijos. Įdomu tai, kad dažniausiai darbo partnerius dėstytojai parenka atsitiktinai, tad dirbti tenka nebūtinai su mėgstamiausiais kurso draugais. Iškeikus ir išsiuntinėjus juos į visas pasaulyje esančias nuolatinių epitetų apipintas keiksmažodines vietas, galiausiai darbo pabaigoje širdį apima meilė, palengvėjimas ir dėkingumas dėstytojams, kurie privertė dėl projekto susijungti keletui priešingo charakterio žmonių. Mano atveju, dėl darbo grupėse atradau ne vieną žmogų, su kuriuo savo noru už jokius pasaulio pinigus nebūčiau bendravusi. Pasirodo, net ir pasipūtę povai gali būti mieli, malonūs, draugiški ir nuostabūs žmonės, o demonstratyvus ir egocentriškas žmogaus elgesys nebūtinai reiškia nemalonią asmenybę. Tiesa, ne visi komandiniai darbai pasibaigia laimingai: kartais dėl geresnio pažymio tenka dirbti vienai, o laurais dalintis su partneriu. Jei nesugebu jo priversti dirbti, o įvertinimo norisi labai gero, visus darbus tenka atlikti vienai ir pateikti juos kaip grupės.
 Studijų kokybę vertinti ir lyginti su kitų universitetų panašios specialybės kokybe yra labai sudėtinga. Visų pirma dėl to, kad neturiu teisės lyginti to, ko pati nesu patyrusi, tad jei pati nesimokiau VU ekonomikoje, kvailai elgčiausi lygindama studijas VU ir ISM. Tačiau galiu užtikrinti, kad ISM universitete nėra nė vieno dėstytojo, kuris žemintų studentus ar nebūtų geranoriškas tiems, kurie nuoširdžiai domisi jo dėstomu dalyku. Dėstytojai, kuriuos turėjau garbės sutikti - visi iki vieno - tikri kosmopolitai, inovatyvūs, adaptyvūs ir lankstūs, į savo darbą žiūrintys ne tik kaip į papildomą pinigų šaltinį. Taip pat esu įsitikinusi, jog į kiekvieną jų galiu kreiptis bet kokiu gyvenimo klausimu ir tikėtis nuoširdaus atsakymo bei patarimo. 
  Vertinimo sistema stipriai skiriasi nuo mokyklinės - gavus mažiau, nei 5, pažymys konvertuojamas į 0, o likusi pažymių dalis nėra apvalinama ir rašoma su dviem skaičiais po kablelio. Kartais dėl tokios sistemos studentai lieka stipriai nuskriausti, o kartais - priešingai. Daugiau apie vertinimo sistemą nepasakosiu, esant reikalui apie ją galima sužinoti patiems.
  Taip pat į mokymosi programą įtraukta begalės viešojo kalbėjimo darbų bei viešų prezentacijų, tad nori nenori tenka išlipti iš komforto zonos, perlipti per save ir savo kompleksus ir išmokti tai, ką ligšiol daryti buvo baugu. Studentai yra supažindinami su pagrindinėmis pristatymų struktūromis, formomis bei subtilybėmis, kurias vėliau galima taikyti bet kurioje gyvenimo situacijoje (man šias žinias pavyko pritaikyti jau po pirmųjų savaičių mokymosi universitete).
Jau pirmojo studijų pusmečio metu turėjau parašyti rašto darbą pagal bakalaurinio darbo struktūrą ir reikalavimus, vertinimas taip pat buvo pagrįstas bakalaurinio darbo gynimo principu, tad viskas, kas studentų laukia ateityje, yra pristatoma ir supažindinama kaip įmanoma ankščiau. Studentas visuomet gauna visa reikiamą informaciją ir reikalingą literatūrą, ISM veikia elektroninė knygų užsakymo sistema, o tikroji biblioteka dirba nuo 9 ryto iki 21h vakaro, taip pat ir savaitgaliais. Sesijų metu planuojama darbo laiką pratęsti mažiausiai iki vidurnakčio. 
  Taip pat ne mažiau patogi ir elektroninė studijų vertinimo ir informacijos sistema, kurioje galima rasti visus mokymosi rezultatus, dėstytojų kontaktus ir kiekvieno dalyko aprašą. 
  Mano studijų programa formaliai yra lietuvių kalba, tačiau 60 procentų paskaitų vyksta angliškai. Iš pradžių buvo baisu, tačiau dabar išgirdus anglų kalbą net nesuvokiu, kad kalbama ne gimtąja kalba. Visgi sklandžiai ir greitai kalbėti angliškai dar negaliu (gvildenant labai aktualią temą turiu įprotį įsijausti taip stipriai, kad kalbėjimo greitis pasiekia apogėjų, tad aplinkiniai nesupranta nė žodžio). Nuo trečio kurso visos ISM bakalauro programos konvertuojasi į angliškas, tad iki trečiųjų metų šios problemos ketinu greitai atsisakyti.
Vadyba ir menas - suderinama? Kaip ir kiekviename (tikiuosi) universitete, kiekvieną pusmetį yra galimybę pasirinkti papildomą dalyką. Normalūs ir motyvuoti žmonės paprastai renkasi užsienio kalbas (ispanų, norvegų, kiniečių, prancūzų, vokiečių, rusų), o mėgstantys iššūkius ir norintys spalvų savo gyvenime, renkasi tokius dalykus, kaip sociologija,  kultūra ir menas, abstrakcija ir realybė, filosofija, vadybinė teorija, tarptautiniai santykiai, politikos įvadas, ekonominė geigrafija, liginamoji istorija, kūrybiškumo vystymas, tarpkultūrinė komunikacija, efektyvioji komunikacija, Lietuvos ir visuomenės evoliucija, asmeninis efektyvumas, mokslinių tyrimų metodai, nekilnojamojo turto ekonomika, projektų vadyba, operacijų valdymas, lyderystė, investicijų vadyba, tarptautiniai finansai, finansinės rizikos valdymas, finansų elgesys, finansinė gerovė, konkurencijos teorija, tarptautinė prekyba, ES ekonomika, bankininkystė ir kt. (pastaba: visi modulių pavadinimai buvo versti iš anglų kalbos, dėl to galimas jų neatitikimas su tiksliais pavadinimais; šie moduliai galioja ekonomikos studijų programai, kitos programos turi jų specialybę atitinkančius modulius).
  Aš, nuvarginta dvylikos metų prievartinio užsienio kalbų brukimo, nutariau surizikuoti ir pasirinkau egzotišką paskaitą - abstrakciją ir realybę. Kas tai yra? Sunku pasakyti, menininkams ribų ir rėmų nėra, tad ir paskaitos labai įdomios, verčiančios išlipti iš Bolcano koši teoremų, sąlyginių ekstremumų, Gini indeksų, Lagranžo metodų ir kitų keiksmažodžių. Paskaitos metu mokėmės meno istorijos pagrindų ir subtilybių, analizavom meno kūrinius, kūrėm savo abstrakcijas ir kitas meno formas. Vienas geriausių dalykų visame ISM universitete - erdvi meno studija, kurioje savo fantazijas galima realizuoti ne tik pasirinkusiems šią paskaitą, bet ir kitiems, turintiems noro, polėkio ir įkvėpimo. Be abejonės, tokia programa ekonomikos ir vadybos universitete tikriausiai rizikingas dalykas, tačiau būtent dėl tos priežasties lenkiu žemai galvą prieš tuos, kas nutarė įdiegti tokią įdomų ir išbandymams atsparų aukštosios matematikos papildinį.
Nori mokytis ISM? parduok inkstą. Iš dalies juokauju, iš kitos - ne. Eiliniams mirtingiesiems studijų kaina gali pasirodyti kiek šokiruojanti. Vienų studijų metų kaina svyruoja nuo 10 800lt iki 13 000lt. Kiek daugoka, tiesa? Tačiau, kita vertus, norint mokytis Vilniaus Pedagoginiame universitete kūno kultūros ar biologijos specialybės, teks pakloti 8 000lt per metus.. Taip skaičiuojant kaina pasidaro nebe tokia baisi. 
  Kadangi universiteteas nėra valstybinis, įstoti su visišku valstybės finansavimu neįmanoma, tačiau asmenys, turintys aukštesnį nei 18 konkursinį balą, gauna dalinį valstybės finansavimą (apie 4 000lt), o abiturientai, kurių konkurisinis balas gerokai viršija 20, patenka į 100 talentų programą, tad jų studijų kainą apmoka įmonės, bendradarbiaujančios su universitetu ir dalyvaujančios 100 talentų programoje
 Tiesa, preliminari, nors ir ne visiškai tiksli, vienos paskaitos kaina apie 40 litų, tad jei iki tol dar buvo minčių apie paskaitų praleidinėjimą "šiaip sau", sužinojus šią sumą, mintys kaip mat išgaruoja. Nors motyvacijos pagrindas neturėtų būti finansinis, kartais tiesiog gerai, kad jis iš viso yra.
 Papildoma veikla, kurią siūlo ISM universitetas - labai plati : ISM SA, AIESEC, Irkluotojų klubas, investuotojų klubas, rinkodara, debatų klubas, politikos klubas, universiteto ansamblis ir kitos veiklos, kurias tiesiog pamiršau paminėti.. rinktis tikrai yra iš ko. Kalbant apie Studentų atstovybę, reikia paminėti, kad ISM turi ypatingai stiprią SA, kuri savo struktūra nenusileidžia ir pačioms gigantiškiausioms verslo įmonėms. Man pačiai teko garbė sudalyvauti ISM SA organizuotame renginyje - studentų rektorate, kurio metu vieną savaitę universiteto valdymo vairalazdė buvo atiduota išrinktiesiems studentams. Man fortūna nusišypsojo dirbti dėstytojų dekano pareigose. Esu be proto laiminga ir dėkinga už gautą patirtį, mat tokie renginiai padeda geriau suprasti ne tik studentų, bet ir darbuotojų darbo pobūdį ir skatina tarpusavio empatiją. (Viršuje matote universiteto darbuotojų kabineto pavyzdį, kuriame turėjau garbės dirbti).
 Esant aktyviam ne tik universitetinėje, bet ir papildomoje veikloje, pažadu, universitetas gali tapti namais iš didžiosios raidės.
 Taip pat tikriausiai neturėjau galimybės pasidžiaugti esanti išrinkta savo kurso seniūne, tad turėjau galimybę susipažinti su kiekvienu savo bendrakursiu asmeniškai. Ir išsireiškimai apie tai, kad antrame ar trečiame kurse studentai vis dar nepažįsta savo kursiokų, man atrodo mažų mažiausiai keisti: jau antrąją mokslo metų savaitę žinojau kiekvieno vardą, veidą, pavardę ir visus reikalingus kontaktinius duomenis. 
Užsienis gimtinėje. Taip galėčiau pavadinti visą universitetą. Tiek dėl bendros tarpkultūrinės ir tarptautinės atmosferos, tiek dėl nuolatos atvykstančių užsienio svečių, tiek dėl kitataučių dėstytojų. Daugelis abiturientų į svečias šalis vyksta dėl noro išmokti anglų kalbą. Pasirodo, tai galima padaryti net ir Lietuvoje. O esant dideliam norui, galima nesunkiai išvykti pagal mainų programą ERASMUS (ar kitas mainų programas, kurios egzistuoja, tačiau apie jas niekas garsiai nekalba), o gabiausiems ir geriausiai besimokantiems studentams yra suteikiamos galimybės išvykti mokytis į Norvegiją,  BI Norwegian Business School ir taip įgauti dvigubą diplomą. Apie jo naudą ir reikšmę daug kalbėti negaliu, nes pati šio dalyko nesimokiau, tad išankstiniai atsiliepimai tebūtų kvaili, naivūs ir visiškai nepagrįsti. Bet kokiu atveju, daugiau nei pusė ISM universiteto studentų ankščiau ar vėliau išvyksta į užsienio universitetus, pasinaudoję mainų programomis.
 Mentalitetas. Prieš pildydama dokumentus ir bandydama padaryti vieną svarbiausių savo jaunystės gyvenimo sprendimų, su tėvais diskutavau labai mažai. Mano apsisprendimui artimieji iš esmės įtakos neturėjo, tačiau stengiausi kaip galėdama labiau informuoti juos apie savo pasirinkimo galimybes, universitetų, studijų ir jų programų privalumus ir trūkumus. Apie šį universitetą mano tėvai sužinojo prieš mažiau nei metus, man užsiminus, jog tai vienintelė vieta, kur matau save, jei lieku Lietuvoje. Tėvai mano sprendimui neprieštaravo, tačiau mama švelniai paklausė, ar nejausiu didelio diskomforto dėl pernelyg didelio socialinio kontrasto. Reikia pripažinti, jog kalbos, apie turtuolių vaikučius, besimokančius ISMe, negalėjo būti ištrauktos iš oro, o kiekvienas mitas turi savo pagrindą. Tąkart kiek sunerimau, tačiau pasakiau sau, kad einu mokytis, o ne draugų ieškoti, o grupės draugai, važinėjantys naujausios markės automobiliais, manęs nejaudins ir morališkai nesužlugdys.
Mitas iš dalies nėra iš piršto laužtas - universitete daugiau nei 50 procentų studentų iš auksinio elitinio jaunimėlio, laisvalaikį leidžiančio ten, kur galbūt aš gyvenime neturėsiu galimybės pabuvoti, tačiau tuo ir baigiasi minėtasis mitas. Dalis tokios liaudies pirmaisiais metais iš universiteto lekia  dėl prasto mokymosi ar motyvacijos stokos ar neišlaikę egzaminų (dėstytojai šiuo klausimu tikrai profesionalūs ir kompetentingi, ir jiems nerūpi, kokias pareigas užima studento artimieji), kita dalis auksinio jaunimo tiesiog laiku susiima ir visą savo potencialą sugeba panaudoti tikslingai (juk jei tėvai turtingi, tai tikriausiai savo laiku buvo gudrūs ir talentingi, tad ir intelektas bei kiti sugebėjimai dažnai lieka paveldėti, tačiau ne visuomet teisingai panaudoti). O likę studentai tiesiog itin gabūs ar stipriai motyvuoti ir savo ateitimi besirūpinantys žmonės.
Tiesa, džiaugiuosi turėdama galimybę mokytis ir būti tarp tų žmonių, kurių apsuptyje esu dabar. Žmonės, tarp kurių esu dabar, išsiskiria savo kultūra ir etiketu. Niekuomet neturėjau galimybės pajausti, ką reiškia, kai vaikinai atidaro duris merginoms ir palaukia, kol jos sueis į auditoriją ar pastatą, į kurį eina. Atrodo smulkmena, tačiau būnant tokioje aplinkoje pradedi galvoti, kad savo ateitį, aplinką, kultūrą ir mentalitetą kuriame mes patys. O juk taip ir yra, tiesiog neretai stokojam gyvų pavyzdžių.
Kiekvienas žmogus, sutiktas šiame universitete, tarytum atskiras ir unikalus gyvenimo pavyzdys, iš kiekvieno studento norisi išmokti geriausių jo savybių, kurių kiekvienas turi apsčiai ir pasimokyti jo išmoktų gyvenimo pamokų. Tokio spalvoto žmonių ir kultūros rinkinio iki tol neteko matyti niekur kitur.
Studentavimas tikriausiai kiekvienam daug maž asocijuojasi su tais pačiais dalykais: nuolatiniais lėbavimais, linkmybėmis, alkoholiu ir kitais kvaišalais, bemiegėmis naktimis ir dienomis, arba nuolatiniu miegu dieną ir paskaitų metu, gerokai varginamu organizmu ir imunitetu, garsia muzika, vakarėliais. Iš tiesų panašiai yra ir realybėje, tačiau kaip ir visuomet, kiekvienas žmogus turi teisę nusistatyti savo asmenines padorumo ir principines ribas. 
Bemiegės naktys, negrįžimas namo vidury savaitės ir keliavimas į universitetą po valandos miego turi savotiško žavesio. Naktiniai pasivaikščiojimai centrinėmis Vilniaus gatvėmis, laukiant pirmųjų rytinių autobusų taip pat dvelkia egzotika ir iššūkiais, kuriuos prisiminus veidą papuošia šypsena, tikiu, ji neišblės ir po penkiasdešimties metų.
Vis dar nevartoju alkoholio ir daugeliui žmonių atrodau visiškas zombis, tačiau to stipriai nesureikšminu, o besilinksminant linksmų (dažnai kiek pasivaišinusių) žmonių būryje, galiausiai ir pats gali pasijausti labiau atsipalaidavęs, net jei tam nėra jokios fizinės prasmės. Viskas priklauso nuo pasąmonės ir asmeninio įsitikinimo.
 Vienintelis studentavimo trūkumas - finansiniai resursai, kuriuos linksmybės išnaudoja nė nemirktelėjusios ir kurioms atstatyti prireikia ne vienos savaitės. Džiaugiuosi, kad mano atveju pinigų išsileidžia nepalyginamai mažiau, nei daugeliui vartojančių alkoholį.
 Bet kokiu atveju, studentavimas išgyvenamas itin intensyviai tik pirmaisiais studijų metais, vėliau pirmenybė atiduodama pareigingumui, darbui, mokslams, žinioms. Galbūt tai priklauso ir nuo asmeninių žmogaus savybių: pirmus mėnesius tikriausiai nebuvo nė vieno savaitgalio, kurio metu būčiau sėdėjusi namuose, tačiau vėliau pastebėjau, kad tai gerokai kenkia bendrai savijautai, sveikatai ir iš esmės mokslams, tad grįžau į kiek atsakingesnį, nors ir ne tokį įspūdingą gyvenimą, kuris labiau tinka mano asmenybei ir yra priimtinesnis mano organizmui.
Ir nors kartais, nesibaigiančių darbų užklupta, jaučiuosi blogiau, nei tas benamis, troleibuse gurkšnojanti upokšnį, vis dar žinau, padariusi vieną geriausių sprendimų gyvenime. O į užsienį dar išvažiuosiu, tiesiog tam dar nebuvau subrendusi.
Papasakokite apie savo studijų pasirinkimus ir pasirinkimų motyvus!

42 comments:

  1. Labai išsami apžvalga, manau, jog tokios apžvalgos iš tiesų yra labai reikalingos, o ypač apie tokius universitetus, apie kuriuos tik viena ausim esi kažką girdėjus. :) Kad būčiau prieš n metų apie jį pakankamai žinojus, veikiausiai būčiau pasirinkus. :)

    ReplyDelete
  2. Ieva, iš tiesų tokių subjektyvių atsiliepimų pasigedau ir aš pati, ieškodama informacijos apie šį universitetą realiai neradau nieko, išskyrus formalų ISM tinklapį, facebook paskyrą ir jau seniai nebepildomą "studento blogą", kuriame informacija buvo gerokai pasenusi. Tikiuosi kad šis įrašas žmonių nenuvargins (nes mano pačios asmeninio laiko šio įrašo paruošimas atėmė labai labai daug, tad ir skaitalo susikaupė DAUG), o galbūt ir kitos merginos pradės parašyti apie savo studijų pasirinkimus. Visgi studijų krypties pasirinkimas - dalykas rimtas ir svarbus, tad bet kokia papildoma informacija yra aukso vertės :)

    PS. Įtariu,kad prieš N metų tikrai jo kokybė nebuvo tokia gera, kaip dabar,o ir to elitinio jaunimo buvo gerokai daugiau, tad išgyventi būt buvę nepalyginamai sunkiau, nei dabar :D

    ReplyDelete
  3. Kaip nuoširdžiai, bet aiškiai! Aš dabar esu laaabai sužavėta šiuo įrašu. Matau - daug triūso įdėta. Pagaliau kažkas paneigė mitus ir išsklaidė neaiškumo miglą, kuri buvo nusėdusi aplink ISM'ą, nes informacijos apie jį išties nedaug. Ačiū! :)

    ReplyDelete
  4. VALIO VALIO VALIO, džiaugiuosi, kad įrašas iš tiesų pasirodė naudingas :)

    Prašom, mieloji :)
    Žinoma, visuomet reikia prisiminti,kad jei kažkas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam, tačiau bendra informacija visuomet praverčia :)

    ReplyDelete
  5. Kotryna, kaip visada įdomiai ir įtraukiančiai rašai;) Vis su kiekvienu įrašu nepastebiu, kaip jau artėju link pabaigos. Viskas - labai išsamu, visa medžiaga tikrai įdomi;) Tik vienas klausimas dėl man labai šiurpą keliančio dalyko, KAIP TAU BŪNA NEBAISU KULNIUOTI NAMO ~21h namo????
    -Karolina

    ReplyDelete
  6. Ačiū, Karolina, už gražius žodžius, o jei šis įrašas nepabodo ir neprailgo - tuomet lenkiu galvą žemai prieš Tave, nes man pačiai pritrūko kantrybės pertikrinti jo gramatiką ir rašybą, man šį kartą įrašas gavosi kaip niekad ilgas (nors trumpais įrašais tikriausiai nepasižymiu:D)

    O dėl grįžimo namo, žinau, kad čia mano silpnybė. Apie tai nė nesusimąsčiau iki kol grupiokai nepaklausė, kodėl nevaikštau pro ilgesnį, bet apšviestą kelią. Tiesiog nė nesugalvojau, kad turėčiau kažko bijoti. Galbūt žinau, kad man nieko neatsitiks, o galbūt žaidžiu su lemtimi. Vis dėlto, nuo namų iki universiteto prireikia 1h kelionės autobusu ir pakankamai nemažas kelio gabalas pėsčiomis, dėl tos priežasties kelią trumpinu kaip galima labiau. Iš esmės bijau tik tamsos, bet ne blogų žmonių. :) O su tamsa jau beveik susidraugavau, tad tapau kone bebaimė :)

    ReplyDelete
  7. jeigu man reiketu grizt i savo -niolika ir stoti kazkur is naujo, tai tikrai stociau i ISM. ten bent gauni kokybe, uz kuria sumoki. man protu nesuvokiama, kaip zmones stoja dabar i VU ir moka n tukstanciu uz nezinia ka- kai savo fakultete mes neturim valgyklos, nors pirmuose kursuose sedim nuo 8 ryto iki 9 vakaro, kai atejes nukrioses diedukas-destytojas skaito paskaitos medziaga is lapuko, kur tekstas surasytas pries 50metu, biblioteka sako 'sorry, situ vadoveliu turime 20, nors jusu kurse yra 180 zmoniu'- svarbu prie dekanato remontas padarytas, pelesiu ir kerpiu auditorijose niekas, isskyrus studentus, nemato :)) klinikiniu dalyku 'studijos', atsiprasant, 90proc laiko- koridoriaus sienu ramstymas. zodziu :) va del to, kad kursioku savo trecius metus nepazista zmones, tai nesistebeciau- mazai zinau specialybiu dideliam universitete, kur butu 30 zmoniu visam kurse :) i medfaka kasmet po kokius 300-400 priima, ekonomikoj manau irgi simtais skaiciuojama.
    o del privalomo lankomumo- butu mano valia, visur kur LT butu ivestas toks :D lietuviai dar neturi tokios motyvacijos, kad bizunu neraginami eitu i pamokas ir paskaitas. nors is kitos puses- daznai tos paskaitos buna tokios 'idomios' ir 'naudingos', kad nusisaut norisi, atejes taip ir galvoji, kad veltui 1.5h savo gyvenimo issvaistei..

    ReplyDelete
  8. ai, ir dar- pazinoti auksini jaunimeli yra labai gerai. gerai yra nesnioti kokso prabangiuose tusuose kartu su jais, bet gerai ir tureti tokiu kontaktu- gyvenime tikrai pravers, patikek :))

    ReplyDelete
  9. Gegute, vis dėlto ISM'as medikų neruošia, tad tau tokiu atveju būtų tekę tapti ne daktare, o bizniere. Kaip matau, medicinos specialistė iš Tavęs puiki. :)
    Iš tiesų liūdna skaityti, kokios sąlygos kituose universitetuose ir džiaugiuosi, kad man to patirti neteko. Na dėl pinigų mokėjimo VU gal ir pagalvočiau, tačiau mane asmeniškai nužudė kaina VPU kūno kultūros, kuri siekia kone 10 000lt, tokiu atveju lai jau geriau juos leisčiau ISMe. Žinoma, nereikia niekinti kitų specialybių, tikiuosi,kad ir VPU yra dėstytojų, kurie puikiai išmano dėstomą dalyką, bet vėlgi, nesinori kalbėti apie tai, apie ką nė velnio neišmanau :D

    Dėl privalomo lankomumo, tikriausiai reikia išlaikyti vidinę motyvaciją. Bizūnas ne visuomet yra geriausia išeitis, tačiau šiuo atveju turiu padėkoti už tokią taisyklę, be kurios mano lankomumas būtų buvęs kiek prastesnis.. Nors turiu pripažinti, kad esu nenuėjusi į kelias paskaitas, nes žinojau, kad tąkart nežymės ir žinojau, ką jos metu veiks studentai, tad ėjimas į vieną paskaitą penktadienį būtų buvęs nereikalingas laiko švaistymas. Visgi dažnai net ir neįdomiose paskaitose galima atrasti ką veikti, ypatingai jei šalia sėdi šarmingi žmonės.
    Ko jau ko, bet šarmo ISM e netrūksta :D

    ReplyDelete
  10. Tarp kitko, kalbant apie auksinį jaunimą, vis prisiminus tavo žinutę, gautą prieš gerą mėnesį, suima nesuvaldomas juokas. Kaip išprotėjus ieškau asmens, atitinkančio žmogų, apibūdintą Tavo sapne ir vis dar nerandu, jau pradedu nerimauti :D

    ReplyDelete
  11. palauk, rasi dar :D nauji metai- naujas organaizeris!!
    o zinok man atrodo, kad is manes bizniere irgi nebloga butu :D tik kad as zmoniu nelabai megstu, ir tai daznokai jauciasi mano bendravime, tai cia labiau valstybiniame sektoriuje dirbanciam medikui tinka, o ne privaciam biznieriui :D ai, gal kaip nors ismoksiu dar komunikabilumo ir bendrauti su idiotais, va tada busiu medike slash verslininke :D..

    ReplyDelete
  12. dar zinai pagalvojau- moketi VPU 10000 uz metus = legaliai iteisintas diplomu pirkimas. bala ju nemate, darbdaviai vis vien atsirinks, kas jiems reikalinga :)) o jeigu kazkam atrodo, kad VPU diplomelis vertas tokiu pinigu- tai jau cia tu zmoniu supratima parodo :)

    ReplyDelete
  13. Iš kitos pusės - medikai gi irgi versliningai, svarbu gerai save pateikt :D O vadybos skillai pravers bet kokiam darbe, taip kad nėra ko pergyventi :D Ir šiaip medikams nebūtina žmonių mėgti-medikai žmonėms kaip deguonis, taip kad neprapulsi bet kokiu atveju :)

    O aš tikiu, kad nauji metai - nauji ratai, tiksliau naujas Armani Organaizeris. Gi sako Viltis durnių motina, tai teks apsimest tuo durnium. Eisiu tuoj klausinėti, kas ką dovanų gavo, gal ir man pasiseks :D

    ReplyDelete
  14. O dėl diplomų pirkimo - lai tegu, bet tikėjausi, kad kainos neviršys 4 000lt per metus, o čia pasirodo vos ne visi 10 000!

    ReplyDelete
  15. Labai labai geras straipsnis! Manau tikrai pravers besidomintiems šiuo universitetu. O aš galiu tik padėkoti už apšvietimą!:}}

    Pati studijuoju VDU viešąją komunikaciją. Mūsų labai daug (215), todėl kitų specialybių studentai kartais patraukia per dantį, jog į šią specialybę sustojo visi kas norėjo be didelių pastangų ir vis pabrėžia, kaip mums bus sunku rasti vietą po saule pabaigus mokslus..
    Manau kiekvienas turi mokytis tai, kas jam patinka ir tam dalykui atiduoti visą save, kad būtų geriausias savo srities specialistas. Faktas, visi 215 tokie tikrai nebus, daugelis natūraliai atkris, tačiau aš savęs taip greit nenurašau!:D

    Labai geras jausmas kažką įvardint kaip `vienu geriausiu sprendimu gyvenime`. Man taip yra su VDU. Nė minutės nesigailėjau ten stojusi ir į paskaitas einu be jokio sąžinės graužimo ar nenoro, kaip, kad būdavo mokykloje. Tikriausiai mane papirko tas liberališkumas, pasirenkamų dalykų gausa, be galo šaunūs kursiokai, aplinka... Tiesiog smagu jaustis savo vietoje.:}

    ReplyDelete
  16. ohoho, super!
    Net man kilo ideja parasyti apie savaja univera,nes klausimu is zmoniu - milijonai, o cia parasai ir ramu:)

    ReplyDelete
  17. Anonymous26.12.12

    Labai įdomus straipsnis, nors pačiai ekonomika ir vadyba visai nepatinka. Bet gerai vistiek sužinoti apie įvairius universitetus, ypač kai lieka keli metai mokyklos. Galvoju daugiausia apie VDU, būtų įdomu daugiau apie jį sužinoti, ne vien tik visiems žinomus privalumus. :D
    p.s. kodėl anonimams nebeleidi rašyti? :D

    ReplyDelete
  18. Raimonda, labai smagu sulaukti naujos informacijos apie kitą studijų kryptį.
    Tiesa, pažįstu keletą žmonių, studijuojančių šią specialybę. Specialybė iš ties skamba viliojančiai ir tikiu, kad studijuoti tokį dalyką iš tiesų turėtų būti įdomu. O apie ateitį.. pagyvensim - pamatysim :)

    Svarbu jaustis savo vietoje :)

    ReplyDelete
  19. Auste, iš tiesų rekomenduoju taip ir padaryti :)

    ReplyDelete
  20. Unicorn, dėl to labai raginu visas studijuojančias merginas (ir vaikinus, žinoma) papasakoti plačiau apie savo studijuojamą dalyką ir taip padėti apsispręsti jaunesniems :) Ar ir tu nori VDU Viešosios komunikacijos? Pastebėjau šios specialybės manijos požymius, prieš keletą metų tas pats nutiko su kūrybinėmis industrijomis VGTU :D

    ReplyDelete
  21. Kaip smagu klausyti, kad žmonės padarė vieną geriausių sprendimų savo gyvenime :)
    Aš pati studijuoju TSPMI ir šiaip ten viskas lyg ir būtų gerai, bet aš kažkaip vis dar nepraėjau savo adaptacinio laikotarpio universitete ir vis dar bandau susirasti savo vietą. Ir tikrai nepatyriau pirmakursio euforijos. O gaila, skamba tikrai gražiai :)

    ReplyDelete
  22. Migle, na, belieka tikėtis,kad viskas išeis į gera bet kokiu atveju. Nors šiaip keista, kiek teko kalbėti su žmonėmis, šiais metais įstojusiais į TSPMI - visi iki vieno laimingi ir patenkinti :)

    ReplyDelete
  23. Studijuoju LSMU, Kineziterapiją. Tegu nurimsta visi, kas galvoja, kad tai ne medicina ir, kad ten nėra ką veikti. Aš maniau, kad bus ką veikti, bet pasirodo, mūsų mokymosi krūvis didesnis negu medikų, studijuojame tokius pačius dalykus, bemiegės naktys per anatomijos ciklą visiems pažįstamos. Nors Amerikoje greiti visi "physical therapist" bus M.D., manau, kad Lietuvoje aš to lauksiu labai ilgai, kaip ir kitokio požiūrio į mūsų darbą ir studijas. Mokomės daug, sritis - labai plati, bet esu labai patenkinta savo pasirinkimu. Svarsčiau apie mediciną, bet dabar kineziterapija visada bus vienintelė mano meilė. Apima visas sritis - profilaktiką, gydymą, reabilitaciją ir prevenciją. Svarbiausia - be vaistų, savo galimybėmis. Myliu LSMU - ten susirenka beveik geriausi iš geriausių, mokymo bazė puiki. Aišku, trūkumų yra - senos patalpos, išsimėtę studijų korpusai, ne visada teorija atitinkanti praktiką. Bet gyvenimas negali būti vien rožėm klotas, tenka ir pačiam jų priskinti, ir gerokai apsidraskyti. Tačiau verta. Nesigailiu pasirinkus šią specialybę ir gerai patariu pagalvoti tiems, kas ją vertina kaip atsarginį variantą - dirbti reiks, ir net LABAI daug.

    ReplyDelete
  24. Žinau, dėl to keista ir man pačiai. Nes visi aplinkiniai jaučiasi žiauriai laimingi ir TSPMI jiems atrodo viskuo tobula vieta, todėl jaučiuosi nelabai normali, kad kažkodėl nesijaučiu taip pat...

    ReplyDelete
  25. Anonymous27.12.12

    Labai įdomu pasiskaityti, kaip gyvena studentai kituose universitetuose:)

    Jeigu būčiau nusprendus studijuoti ekonomiką, tai tik ISM universitete. Nepaslaptis, kad gerb. Maldeikienė dažnai patraukia per dantį VU ekonomikos fakultetą (jos pačios sunūs ten baigė ekonomiką) ir vis mums primena, kad geriau jis būtų ISM mokęsis:DDD

    O aš FDM studijuoju VU MIF'e. Bet kolkas nemanau, kad kadanors dirbsiu pagal specialybę:))) Nors perspektyvos tikrai neprastos...

    ReplyDelete
  26. SO AWESOME! I enjoyed going through your blog a lot :). I had to follow. I hope you can check out my site: http://theproverbs.net and join if you would be so kind. Thanks for your time, hope to see you stop by. Happy Holidays and God Bless !

    Steven

    ReplyDelete
  27. Ugne, ačiū už informaciją už kineziterapiją, manau Tavo atsiliepimas galėjo sulaužyti nemažai išankstinių nusistatymų ir mitų, sklandančių viešumoje. Tiesa, aš apie kineziterapiją buvau tokios pat nuomonės. Tikriausiiai taip yra dėl to, kad konkursinio balo stojant į kineziterapiją, reikia kiek žemesnio, nei į paprastą mediciną ar odontologiją. :)

    PS. O dėl darbo,tikiu, kad dirbti reikia VISUR.

    ReplyDelete
  28. Migle, o tai yra dėl mokslo ir studijų kokybės ar tiesiog dėl aplinkos? Pažįstu vieną merginą, kuri buvo stipriai užsidegusi studijavimui TSPMI, tačiau galiausiai pasirinko VU archeologiją dėl aplinkos, kurią sukuria kiekvienas universiteto fakultetas. Visgi žmonės neretai turi įtakos :)

    ReplyDelete
  29. Ieva, ot kokia ironija :D Tiesa, dėstytojas, dėstantis VU ekonomiką, o į ISM atvykstantis dėstyti logikos ISMą mėgsta vadinti pačia brangiausia profesine mokykla :D
    Keista, kai žmogus dėsto įstaigoje, ant kurios tiesiogiai drebia purvus, dar baisiau tai, kad kitą pusmetį turėsiu jo paskaitas (gaila, nežinau jo pavardės:D)

    Iš tiesų daug galvojau apie FDM, tačiau šiek tiek išsigandau begalės skirtingų rūšių matematikos rūšių ir supratau, kad visgi ne man tokie mokslai. :)

    Tik labai sudomino tavo pasakymas, kad vargu, ar dirbsi pagal specialybę? Tai kodėl gi taip? Nelimpa prie širdies toks darbas?:)

    ReplyDelete
  30. Dėl studijų kokybės priekaištų tikrai neturiu, dėstytojai puikūs, paskaitos dažniausiai būna įdomios. Bet taip, aplinka daro tikrai didelę įtaką, gal dėl to taip ir jaučiuosi. O ir šiaip kartais abejoju ar tikrai man reikėjo studijuoti politikos mokslus :)

    ReplyDelete
  31. Anonymous27.12.12

    Uoi ne, aš labaiu apie socialinį darbą galvoju, kažką arčiau žmonių :D

    ReplyDelete
  32. Migle, iš tiesų liūdna tai girdėti. Kita vertus, jei jau pirmo kurso pradžioje jauti, kad tai nėra ta specialybė ir ta kryptis, kurią norėtum mokytis, o pasimokiusi ir dirbti, ar ne vertėtų susimąstyti apie perstojimą? Suprantu, kad sprendimas labai rimtas, tačiau antram ar trečiam kurse mesti atrodys dar sunkiau :)

    ReplyDelete
  33. Unikorn, drąsu, tikriausiai visiška ekstravertė būsi :D

    ReplyDelete
  34. Mąsčiau apie perstojimą, bet atrodo pernelyg didelis žingsnis ir gaila mesti viską dėl ko tiek laiko stengiausi. Ir visi sako dar palaukti, pagalvoti, nes mesti spėsiu visada, o kol kas ir nežinau, ką noriu daryti iš tikrųjų, o juk tiek stengiausi, kad ten įstočiau ir tai atrodė maždaug tai, ko noriu. Ir nežinau ar iš tikrųjų pats dalykas nelimpa, ar aplinka ir žmonės, gal tiesiog tikrai dar reikia bandyti palaukti.. :)

    ReplyDelete
  35. Taip smagu skaityti studijomis ir universitetu besidžiaugiančio žmogaus mintis. Savotiškai apmaudu ir pavydu pasidaro, kad negaliu pasakyti to paties apie savąsias. Tik belieka tikėtis, kad "gal magistras pakels nuotaiką" :))

    Studijuoju kultūros vadybą. Tai buvo mano svajonių specialybė. Žinoma, tas gražus aprašas universiteto tinklalapyje galėtų papirkti ne vieną naivų aštuoniolikmetį. Dabar esu ketvirtame kurse. Kas čia ir beliko - sesija ir paskutinis semestras. Ką galiu pasakyti? Man gaila tų keturių metų, praleistų su šiomis studijomis. Kaip nuo antro kurso kartoju - jei ne VF vieta, būčiau metus. Iš tikrųjų gal trūko ryžto ir drąsos viską nutraukt, o ir pati atradau vienintelį studijų pliusą - lengvą mokytis - ir užsiėmiau "praktine veikla".

    Kas liečia paskaitas ir dėstytojus - vaizdelis liūdnas. Bijau sumeluoti, bet ant vienos rankos pirštų galiu suskaičiuoti paskaitas ir dėstytojus, į kurių paskaitas buvo ir įdomu, ir vertinga eiti. Arba neįdomu, tačiau dėstytojai pateikia reikaingą informaciją, remiasi naujais tyrimais, literatūra ir pan. Tačiau vienetai. VIENETAI. Taip pat studijų dalykai dubliuojasi, neretai prie paprasto dalyko pridedamas žodis "kultūros" ir štai naujas studijų dalykas! Pavyzdžiui, ne marketingas, o kultūros marketingas (marketingas yra marketingas), ne projektų vadyba, o kultūros projektų vadyba (projektai yra projektai), ne kultūros vadybos pagrindai, o vadybos pagrindai (čia jau liūdna, nes kas ta kultūros vadyba taip ir nesuprantu). Liūdina ir tai, kad dėstytojai mėgsta atsistoti prieš auditoriją ir pusantros valandos monotoniškai skaityti iš savo lapų arba perskaityti studentams visas skaidres. Būna, kad įdomius dalykus dėstytojai sugeba paversti labai neįdomiais. Būna ir taip, kad dėstytojai negali papasakoti plačiau studentams, kai jiems įdomu ir sako "nežinau". Čia tikriausiai baisiausias dalykas, kokį girdėjau paskaitų metu.

    Apmaudu, kad po pusmečio tapsiu diplomuota kultūros vadybos specialiste, kurios žinios apie kultūrą labai mažos. Praktiškai visos jos atsirado iš praktikos, kai sukausi jaunimo organizacijų veiklose, projektuose, o dabar dar ir įsidarbinau viename kultūriniame projekte. Kadangi paskaitos neprivalomos, visa medžiaga patupdyta serveryje arba lengvai randama google paieškoje, didžiąją laiko dalį drąsiai galima skirti savo reikmėms. Žinoma, daugeliui jaunuolių tai atrodo labai smagus dalykas, kai gali veikti bet ką, tik nesimokyti (taip ir man atrodė pirmaisiais metais), tačiau laikui bėgant pradedu suvokti, kaip man reikia žinių praktikoje ir kaip apmaudu, kai jų pagrindų nesuteikia universitetas. Arba bent jau reikalingų nuorodų, kur tos informacijos ieškotis. Visko ieškotis tenka pačiam.

    Tais metais, kai stojau, nusiskundimų studijomis tiek nebuvo, kiek jų yra dabar. Nežinau, ar kalti studijų "tobulinimas", ar tai, kad dėstytojai eina ne jaunyn, bet dabar bendraudama su jaunais žmonėm pastoviais girdžiu "ooo ir aš norėjau stoti į kultūros vadybą, bet neįstojau, o va draugės sako, kad man džiaugtis reikia". Ir čia aš pritariu.

    Jeigu kažkas mąstot apie šias studijas, linkiu labai stipriai pagalvoti. Geriau rinktis sunkesnes studijas, o "renginių organizavimą" pasilikti kaip pomėgį. Tam dabar galimybių yra labai daug. Pomėgis ilgainiui gali tapti darbu, tačiau šalia dar turėsite žinių bagažą :)

    ReplyDelete
  36. O kodėl jau taip nurašoma ta LEU kūno kultūra?:) nestudijuoju aš jos, bet ir nesupratau kodėl kaip prastas pasirinkimas būtent ji visur pateikiama. Tarkim mano svajonė visą gyvenimą yra dirbti treneriu, tai norint dirbti su vaikais tokį darbą, manau pedagoginis išsilavinimas turi būti privalomas. O kainos tokios, nes biomedicinos kryptis, ne universiteto valioje (kaip ISM atveju), o valstybės. Ir mokos juk ne tik kaip paskui kamuolį bėgioti, bet ir žmogaus anatomiją, fiziologiją ir kitus biomedicininės sferos dalykus.:)
    O šiaip, smagu, kad tavo tokie geri įspūdžiai dėl studijų, tikiuos ir toliau tokie bus.

    ReplyDelete
  37. Migle, iš kitos pusės, kuo daugiau laiko praeis - tuo sunkiau bus mesti, antrų metų pabaigoje mesti atrodys tiesiog "neapsimoka". Taip pat suprantu Tave, kad nedrąsu kažką keisti, neturint tam alternatyvos, tačiau nuoširdžiai rekomenduoju jos labai gerai paieškoti, gal atsakymas slypi visiškai šalia Tavęs, tik tu jo nepastebėjai :)

    ReplyDelete
  38. Monika, iš tiesų liūdna skaityti. Tiesa, "savo laikais" (ty prieš gerus metus ar pusmetį), taip pat nemažai domėjausi įvairiausio plauko ir prigimties "kultūros vadybom", "kūrybinėm industrijom", "kūrybos komunikacija", "kultūros vadyba ir politika". Tiesa, pastarasis domino labiausiai, mat šią studijų programą siūlo Vilniaus Dailės akademija ir joje įžvelgiau daug pliusų.

    Vis dėlto, mergina, pasirinkusi ten studijuoti, šiuo metu itin stipriai savo pasirinkimu nebesidžiaugia, tad gal teisingai padariau ir aš.

    O apie visas kultūrines ir kūrybines vadybas iš tiesų labai trūksta realių atsiliepimų, mat lankstinukuose ir universitetiniuose leidiniuose šios specialybės skamba iš tiesų labai viliojančiai, tad ačiū, kad atvėrei man (ir tikiuosi kitoms jaunoms mergaitėms) akis ir parodei tikrąją šios specialybės situaciją.

    Be abejonės, ketvirto kurso antras semestras tikrai nebe laikas keisti specialybę ar nutraukti mokslus, o ir magistras iš tiesų "gali pakelti nuotaiką", ką, tikiu, po kultūrinės vadybos padaryti gali būti labai lengva :) Apie kokią studijų kryptį galvoji magistre?:)

    ReplyDelete
  39. Golden, atvirai kalbant, neturiu nieko prieš nei prieš VPU, nei MRU, nei iš jų abiejų gimusį LEU. "Pedagaškę" baigė mano mama, nes ji vaikų darželio auklėtoja, "pedagaškę" baigė mano tėtis, jo brolis ir brolio sūnus (mokosi vis dar), nes jiems "reikėjo diplomo, o niekur daugiau jo negausi nesimokydamas. Ir taip kalbu ne dėl to, kad būčiau pikta merga, besilaikanti stereotipų ir tikinti tuo, kas sklando gandų lygiu. Tiesiog žinau kokiu būdu diplomą įgijo mano tėtis, kiek jis mokėsi (tiksliau kiek nesimokė), kiek mokėsi jo brolis (nežinau, kaip išreikšti žodį, norint apibūdinti dar mažiau mokslo, nei nesimokymą), ir ką dabar veikia jo sūnus.

    Kalbant apie konkretų kūno kultūros atvejį, paminėjau jį dėl to, kad tai jau mokyklos lygiu yra "pati nereikalingiausia pamoka" moksleivių akimis. Nori pyk, nori ne, bet šios specialybės išmokslinimui žmogui prireiks mažiausiai "smegenų veiklos", lyginant ją su kitomis, kad ir užsienio kalbų specialybėmis (tokiu atveju tikiu, kad universitetas nebe labai svarbu - kalbą mokytis reikės bet kokiu atveju).
    Taip pat šalia savęs turiu labai gyvą ir labai artimą VPU studentės gyvenimo atvejį, kurio pradžia skambėjo lygiai taip pat gražiai, kaip "žmogus nori būti mokytoju ir jam nesvarbu visuomenės nustatyti stereotipai apie Vilniaus pedagoginį universitetą". Minėtasis žmogus pusę gyvenimo turėjo pakankamai motyvacijos ir užsidegimo būti biologijos mokytoju. Kas nutiko per pirmąjį pusmetį? Ogi mergina tapo visiškai demotyvuota mokytis kažką. Dar neteko matyti tokio liūdno ir nusivylusio jau nebe savo studijomis, bet ir gyvenimu (nes juk studijų pasirinkimas neretai turi įtakos tolimesniam gyvenimui). Tiesa, ji mokosi nemokamoje vietoje, kas situaciją šiek tiek pagerina (ar bent neutralizuoja jos neigiamumą).

    Tačiau faktas lieka faktu. 8 000lt per metus ir 32 000 lt nėra verti bakalauro studijų kainos konkrečioje specialybėje.

    PS. Neretai tam, kad įsidarbintum kūno kultūros mokytoju, nebūtina baigti VPU kūno kultūros specialybės, dažnai pakanka kitų išsilavinimų. Man taip pat keista, bet tokie jau mūsų "įstatymai" ir "jų apėjimo būdai".

    Bet kokiu atveju, nuoširdžiai tikiu ir tikiuosi, kad yra žmonių, kuriems toks mokymosi būdas yra priimtinas ir nekelia tiek galvos skausmo, kaip mano įraše išvardintiems.
    Kita vertus, prieš pusmetį vykusios universitetų ir aukštųjų mokyklų universitetų rotacija išorinis aukštųjų mokyklų vertinimas parodė, kad jei ir toliau mokslas ir edukacija vystysis tokiu greičiu ir kokybe, greitai jo gali ir nebelikti. Tai irgi šį tą sako.
    Jei mokaisi ten ir esi tuo patenkinta - džiaugiuosi už tave. Jei naiviai tiki, kad norint būti mokytoju pakanka motyvacijos ir veržlumo tai padaryti mokantis VPU - siūlau suklusti, nes ne viskas taip paprasta ir to gražaus noro nepakanka :)

    ReplyDelete
  40. Visų pirma, tai ačiū už tokį išsamų atsakymą. Visada malonu skaityti argumentuotą, realiais pavydžiais pagrįstą nuomonę.:)
    Kas liečia kūno kultūrą, tai aš jos neginu ir daug kur tau labai pritariu, išties tai vienas lengvesnių būdų gauti diplomą, tik gal kiek brangokas. Tik šalia savęs turiu pavyzdžių, kurie nuo pat vaikystės save matė tik trenerio vietoje, nuo pirmų kursų tokį darbą ir dirba ir tikrai jaučias realizuojantys savo svajones. Žinoma, čia mažuma ir kaip "netikėta" - vf vietose.:)
    Pati pedagoginiam studijuoju ne dėl to, kad norėjau, o dėl to, kad taip išėjo. Į VU neįstojau, liko rinktis tarp jo ir VDU, o į pastarąjį aš mažiausiai norėjau ir gan negatyviai prieš jį esu nusiteikus. Klasiokas tą patį mokos ten, tai palyginus jo ir savo patirtį, vis gi džiaugiuos savo pasirinkimu. Ir seniai jau nebepykstu ir nebereaguoju į stereotipinį požiūrį į pedagoginį, man tik truputį liūdna, kad vis gi to diplomo aš už ačiū nepasiimsiu, bet iš esmės jis nieko vertas nebus. Teks dairytis į kitas studijų pakopas, kas kol kas dar labai traukia, tai gi, gal situacija nėra jau tokia prasta.
    O tavo paminėtą pavyzdį pažįstų, tik gal ne tiek, kad drįsčiau komentuoti. Tiesiog pats universitetas iš savęs nėra blogas, studijų programos irgi (bent jau manoji, neskaitant pedagoginių dalykų, mažai skiriasi nuo VU), dėstytojų irgi tikrai gerų yra (žinoma, yra ir ganėtinai šiaip sau tokių), bet patį universitetą smugdo patys studentai. Įstoti lengva, todėl pilna nemotyvuotų, tik laiką stumiančių ir laukiančių kada praeis tie keturi metai ir galės su popieriuku rankoje nusifotografuoti prie fakulteto laiptų.:)

    ReplyDelete
  41. Na juk ne pyktis ar akių plėšyti susirinkome, o išsakyti savo nuomonę ir lengvai padiskutuoti ir, tikiuosi, padėti jaunesniems žmonėms pasirinkti tai, kad arčiausiai jų asmenybės ir pomėgių.
    Iš tiesų idealus variantas, kai žmogus nuo jaunų dienų žino, ko nori gyvenime. Tokiu atveju tikriausiai jau nebesvarbu, kokioje įstaigoje jis mokosi, tikriausiai vidinės motyvacijos jam užtenka, kad siektų savo užsibrėžtų tikslų.
    Vis dėlto, tokių tikrai vienetai, ir, kaip pati sakai, dažniausiai valstybės finansuojamose vietose. Neteisiu tų, kurie mokosi ten, tačiau man nuoširdžiai gaila jų laiko, išleidžiamo beverčiams mokslams.
    Svarbiausia, kad pati ten būdama neprarastum motyvacijos ir tikslų, kuriais vedina atkeliavai mokytis čia. Iš tiesų vien tai, kad išmokai nereaguoti į stereotipus jau yra didelė vertybė ir pliusas "į tavo ateitį", nes ankščiau ar vėliau to išmokti reikės mums visiems :)
    O kaip bus toliau - viena bala težino, blogiausiu atveju visuomet yra perstojimas.
    Ir visiškai sutinku Su tavimi dėl studentų, asmenų, besimokančių konkrečiam universitete, visumą paprastai vadinu mentalitetu. Gaila, bet reikia pripažinti, kad universiteto reputaciją neretai būtent studentų mentalitetas ir parodo. Žodžiu, viskas tikriausiai susideda į vieną ir bendras vaizdas gaunasi prastokas.
    Beje, kokį dalyką studijuoji? :)

    ReplyDelete
  42. o Kotryna, su kokiu konkursiniu balu įstojai į ISM? be to, džiugu, kad taip džiaugies savo sprendimu.

    ReplyDelete

© 2016 Kotryna Uogintaite