7.10.15

NIŠINĖ PARFUMERIJA - gero skonio ir aukšto intelekto ženklas

Pastaruosius keleą metų nišinių kvepalų sąvoką gaubia neaiškių mitų ir skirtingo suvokimo skraistė. Kaip atskirti, kuri parfumerinė parduotuvė prekiauja nišiniais, o ne populiariaisiais kvepalais? Kuo skiriasi nišiniai nuo įprastinių? Galiausiai – kam įprastiniam pirkėjui reikia pakloti tūkstantines sumas už porą lašų aromatinio elekstyro? Parfumerija – ne matematika, tad vieno nenuginčijamo atsakymo rasti nepavyks, tačiau vadovaujantis tam tikromis taisyklėmis atskirti ir identifikuoti šias skirtingas parfumerijos šakas tikrai nesunku.   

Visų pirma reikėtų prisiminti pagrindinę kvepalų savybę. Pastarieji jau seniai nelaikomi būtina higienos priemone ar buitiniu rakandu. Kvepalų prigimtis artima meno kūriniui: skleisti, stebinti, įkvėpti ir sustiprinti kasdienius potyrius. Aromaterapija, kaip ir menas, suprantama individualiai, priklausomai nuo vertintojo skonio, socialinio išprusimo, intelekto ir noro pažinti dar neatrastus tolius. Klaidingai manoma esą kvapus tinkamus skirstyti į „patinka“ ir „nepatinka“ skiltis. Pastarieji, kaip ir geras skonis, reikalauja daugiau kantrybės ir atidumo juos nagrinėjant. Kvapas, kaip meno kūrinys, negali būti skirstomas į gerą ir blogą. Vienintelis būdas jį identifikuoti – suprasti jį, arba suvokti, jog kol kas trūksta vidinės brandos perprasti vieną ar kitą natą.   

Klaidinga manyti, jog nišinius kvepalus galima atskirti pagal aukštesnę nei populiariųjų kainą. Taip pat sunku identifikuoti kvepalų išskirtinumą pagal pardavimo vietas. Pastarieji, nors ir brangesni, nei populiarūs kvapai, neretai pasiklysta parfumerijos lentynose, o daugelis kosmetikos parduotuvių į savo asortimentą pamažu įsiveža vis daugiau nišinei parfumerijai priklausančių aromatų.    

Su nišine parfumerija atkeliavo ir mitas, jog nišiniai kvepalai parduodami aukštesnėmis kainomis nei populiarieji dėl ilgesnio laikymosi, tad šių reikės mažiau, nei tenka išnaudoti mėgaujantis populiariaisiais aromatais. Nišinė parfumerija brangesnė ne dėl stipresnių sudedamųjų dalių, o dėl ingredientų unikalumo, produktų importavimo, paieškos kaštų ir galimos komercinės nesėkmės. Būtent pastarosios tikrieji parfumeriniai mestrai, kaip ir didieji menininkai, patirti nebijo. Nišiniai kvepalai kuriami ne dėl noro patikti ar įtikti, o dėl savo unikalaus būdo skleistis ir atrasti dar nepatirstus potyrius. Šios parfumerinės aukštą kainą sudaro sunkiau išgaunami unikalūs ingredientai, tačiau tai dar negarantuoja, jog kvapas išsilaikys tiek pat ar ilgiau, nei populiarieji gaminiai. Paprastai kvapo išsilaikymas priklauso nuo to, kuriai kvapų šeimai priskiriamas aromatas: citrusiniai kvapai išsilaiko trumpiau, tuo tarpu medžio ar gintaro natomis grįsti gaminiai aromatą gali išlaikyti iki poros parų.  

Nišiniai kvepalai turėtų būti suprasti kaip gero skonio ženklas, tačiau ne kiekvienas besikvepinantis šiais galėtų būti laikomas skoningu. Nišinis kvapas – tarytum skirtingų matmenų, dimensijų ir reljefo meno kūrinys, kuriam suprasti gali tekti praleisti ne vienerius metus. Nišiniams kvapams reikia subręsti ir suprasti pastarųjų kuriamą vertę perteikiant tam tikrą žinią apie save.  

Visas besidominčias nišine ir populiariąja parfumerija skatinu užsukti į be galo skoningą ir įkvepiantį Minervos rašomą tinklaraštį apie kvepalus ir parfumerines keliones. Skaitant kai kuriuos kvapų aprašymus nejučia pradeda kurtis nauji jausmai!
Straipsnis parašytas bendradarbiaujant su Etiquette mados žurnalu.

No comments:

Post a Comment

© 2016 Kotryna Uogintaite