Vos prieš dešimtį valandų pasibaigusi stileivų šventė savo meno ir mados purslais aplaistė visus Vilniaus svečius ir gyventojus, o aš likau nesupratusi, kas įvyko. Supratau tik tiek, kad visa, ką mačiau vakar, man nėra priimtina ir viso to nenorėčiau pamatyti dar kartą.
Pati į šventę nuskubėjau gerokai užsimiegojusi, patinusiomis akytėmis ir kiek sutrikusia orientacija. Nežinau, kokių magiškų galių turi šis renginys, tačiau jau trečią kartą po Mados Infekcijos metu sugebu sunegaluoti. Šį kartą labiausiai nukentėjo galva ir pakilusi kūno temperatūra, tad tinkamo drabužio paieškas ir nagų dailės darbus iškeičiau į lovą ir popiečio miegą, o atsikėlusi apsirengiau šilčiausią turimą drabužį ir per kelias minutes nusipiešiau veidą ir dar šlapiais plaukais (meningitas garantuotas) išskubėjau į paskutinį tą valandą kursuojantį autobusą.
Tiesa, po reginio, kurį teko matyti antrojoje mados dienoje, tikriausiai sirgsiu dar ilgai, jei ne fiziškai, tai psichologiškai. Namo grįžau pasibaisėjusi, šokiruota ir tiesiog įširdusi. Labiausiai gaila žmonių, kurie už vakarykštės dienos programą sumokėjo beveik šimtą pinigų, o pamatė tai, ką pamatė.
Nesu didelė madų ekspertė, dar prieš metus tvirtinau esanti visiška nemokša ir nesusipratėlė šioje srityje. Laimei mano ar nelaimei, situacija šiek tiek pakito. Galbūt darbas, o galbūt aplinka, pastūmėjo smalsauti labiau, nei iki šiol, tad šį kartą turiu itin griežtą asmeninį vertinimą apie kiekvieną matytą kolekciją.
Be abejonės, vakaro vinis ir sveiko proto atstovė, gelbėjusi visą kolekcijų kokybę, buvo Eglė Žiemytė, su savo paprastais, tvarkingais ir funkcionaliais drabužiais. Kiekvieną jų mielai pasigrobčiau asmeniniam nešiojimui ir naudojimui. Džiugu matyti, kaip paprastumas ir originalumas puikiai derinasi su funkcionalumu ir galimybe drabužius dėvėti bet kuriam šios žemės padarui. Anot vienos madų ekspertės, kai kurie modeliai gerokai priminė garsiųjų mados namų modelius, tačiau man tas panašumas pasirodė teigiamas ir malonus akiai. Toks malonus, kokį su mielu noru nešiočiau pati. Smagu žinoti, kad talentingos menininkės darbai pasmerkti komercinei šlovei ir sėkmei.
Masinė pornografija, badaujantys vaikai ir sovietizmo įkvėpti menininkai okupavo visą likusią vakaro programą.
Giedriaus Šarkausko zombiai, atkeliavę tiesiai iš katakombų, šypseną kėlė tik dėl virtuoziško numirėlio makiažo, ir muzikos. Ne dėl to, kad ši būtų buvusi gera, o dėl to,kad nieko kito gero nebuvo matyti. Drabužiai pakenčiamai atrodė tik iš priekio, o nugaroje vyravę neaiškaus kirpimo ir stilistikos raižiniai galop sugadino visa, ką dar buvo galima gadinti. Na, dar vieną pliusą galiu skirti už teatrališkumą ir aiškių linijų palt/švarkius. Tačiau likęs vaizdas pirminė mokyklos laikus ir matematikos kombinatorikos pamokas, su uždaviniais "turiu tris daiktus ir tris šimtus skirtingų variantų juos nešioti."
Linos Gudanavičiūtės rodytos sovietinės matrioškos didelio susižavėjimo taip pat nekėlė. Rožiniai modelių plaukai - originalu, tačiau žaidimas "apsirenk dešimt kartų daugiau, nei pats sveri" nėra labai linksmas ir manęs netraukia. Visa situacija priminė žmones, sergančius rimtomis sveikatos sutrikimų problemomis, besigydančius atitinkamose įstaigose. Ir nors atskiros detalės tikrai dalios, pateikimas stipriai nuvylė. Ir ne, manęs niekas neįtikins, kad medvilninės kojinės tinkamos nešioti su atvirais kojų apavais. Vadinkit mane senamadiška, bet savo kojines paliksiu ten, kur joms ir vieta.
Injekcijos nugalėtojai iš Vokietijos Balagans parodė gerą šou, kurio metu šypsojausi tik dėl idiotiškos muzikos, chaotiško veiksmo podiumo erdvėje ir spontaniškos modelių choreografijos. Likusi dalis priminė Naujosios Vilnios statybininkus, ką tik pabaigusius darbo dieną ir nusprendusius aplaistyti ją įprastine permatomo skysčio doze. Jei būtent to kūrėjai ir siekė, džiugu. Pasiekė. Tačiau mano nuomone - ne laiku ir ne vietoje.
Danijos kūrėjai Asger Juel Larsen surengė tikrą motociklininkų fiestą.Kadangi man nei baikeriai, nei 2000 metais Gariūnuose paklausiais buvę drabužiai su liepsnos motyvais didelio susižavėjimo nekėlė, nieko keisto, kad ir kolekcija nepasirodė itin pasisekusi. Esi nepatrauklaus veido? Ne bėda, jį visuomet galima užmaskuoti audinio kauke. Visą reikalą gelbėjo dailūs modelių veido bruožai, idealios figūros, nuostabiai besiplaikstantys plaukai, paprasti vyriški švarkai ir žavingas kojų apavas.
Kuo toliau, tuo blogiau. Ir jei iki tos sekundės jaučiausi nepamačiusi nieko gero (išskyrus Žiemytės kūrybą), prasidėjus KRISTAR DESIGN by Kristina Vikøren pasirodymui supratau, kad žodis "blogai" yra pernelyg švelnus, kad apibūdintų scenoje vykusią masinę pornografijos sceną. Šios kolekcijos komentuoti nesiruošiu. Mano žodynas pernelyg siauras, kad sugebėčiau aprašyti tai, ką pamačiau, pajutau ir supratau. Kad būtų aiškiau, pamėginsiu paminėti pagrindinius šios kolekcijos bruožus - daug pornografijos, į moteriškus lytinius organus sulindusių maudymosi kostiumėlių, o tai, kas nesulindo, buvo aiškiai matyti visiems žiūrovams. Deserto nepasaldino ir dryžiais nuo apatinių drabužių įdegę kūnai.Galiausiai visą blogybių mugę karūnavo maždaug trisdešimt kilogramų sverianti mergina, vangiai sugebanti kilnoti ir dėlioti kojas net eidama su sportbačiais. O jai nusimetus drabužėlius ir pasirodžius visu gražumu bei trimečiui tinkamu maudymosi kostiumėliu, įtampa pasiekė kulminaciją, o nejauki tyla pasklido po visą salę. Lieknas kūnas gražu. Kaulėto kūno patrauklumas - subjektyvu. Tačiau viskas turi savo ribas ir ligonį leisti į sceną yra nežmoniška. Ir tai,kad situacija labai bloga, garantuoju, pamatė ir suprato visi. Kolekcijos pabaigoje, į sceną išlėkus pačiai kūrinių ir idėjos autorei, yla išlindo iš maišo: žmogus, pavojingai priartėjęs prie pirmo laipsnio nutukimo, atrado būdą, kaip kovoti su savo kompleksais. Išradinga, tačiau ar etiška? Daugiau apie šią sensacingą asmenybę skaitykite Sandros ir Tomos tinklaraščiuose. Merginos turėjo unikalią galimybę pakalbinti šią personą. Patikėkit, pasakoti tikrai yra ką. Bet šią garbę ir autorines teises palieku SQUARE merginoms.
Visą tragikomediją pabaigė Andrey Bartenev iš Rusijos. Bendradarbiaudamas su darbščiaisiais Vilniaus Dailės akademijos kostiumo dizaino studentais, surengęs tikrą absurdo spektaklį. "Labanakt vaikučiams" priminusi pasaka ir podiumu šliaužiojantys vorai, varlės ir kiti gyviai puikus meninės instaliacijos pavyzdys, kurio daugiau Mados Infekcijos ir kitų panašių renginių metu matyti nenorėčiau. Ne todėl, kad nesuprasčiau pokštų ar meno (nors pastarojo, panašu, kad vis dar neįkertu). Galiausiai likau nesupratusi: juoktis iš tragikomedijos graudumo ir ironiško maskarado vaizdavimo, ar verkti iš nuoskaudos, kad kone pusvalandį laukianti mama už stovėjimą neleistinoje vietoje gaus baudą, nes jos šaunioji dukrelė smaginasi trimečiams skirtame spektaklyje. Reginys nebuvo blogas, tačiau norėdama pavėpsoti į cirko artistus, keliausiu tiesiai į Nacionalinį Dramos teatrą ar kitą panašią įstaigą.
Reziume nr.2
Panašu, kad pirmosios dienos sėkmė ekvivalenti antrosios dienos metu patirtam meniniam fiasko.
Tačiau nepaisant graudumų ir nesusipratimų, Mados Infekcija mano širdyje užima ypatingai aukštą vietą ir garbingai įsitaiso analogų neturinčio renginio pozicijoje. Lietuvos dizaineriai tobulėja ir mokosi kurti drabužius, tinkamus ne tik performansams, bet ir normalių žmonių konsumerizmo poreikių tenkinimui, o šis užtikrina gerokai augančius pardavimus ir pamažu kylantį ekonominį Lietuvos lygį. O visos nesėkmės tėra laiko patikrintas metodas atskirti grūdus nuo pelų.
Nuotraukų albumus pamatyti galite alfa straipsniuose, subjektyvių atsiliepimų pasidairyti galite kituose Lietuvos tinklaraščiuose. Aš asmeniškai rekomenduoju šauniąją Ukanytę, katinukų mylėtoją Neretą ir, be jokios konkurencijos pačia profesionaliausia mados eksperte jaunųjų rašytojų tarpe laikomą Deimantę.
Myliu ir bučiuoju!
Pati į šventę nuskubėjau gerokai užsimiegojusi, patinusiomis akytėmis ir kiek sutrikusia orientacija. Nežinau, kokių magiškų galių turi šis renginys, tačiau jau trečią kartą po Mados Infekcijos metu sugebu sunegaluoti. Šį kartą labiausiai nukentėjo galva ir pakilusi kūno temperatūra, tad tinkamo drabužio paieškas ir nagų dailės darbus iškeičiau į lovą ir popiečio miegą, o atsikėlusi apsirengiau šilčiausią turimą drabužį ir per kelias minutes nusipiešiau veidą ir dar šlapiais plaukais (meningitas garantuotas) išskubėjau į paskutinį tą valandą kursuojantį autobusą.
Tiesa, po reginio, kurį teko matyti antrojoje mados dienoje, tikriausiai sirgsiu dar ilgai, jei ne fiziškai, tai psichologiškai. Namo grįžau pasibaisėjusi, šokiruota ir tiesiog įširdusi. Labiausiai gaila žmonių, kurie už vakarykštės dienos programą sumokėjo beveik šimtą pinigų, o pamatė tai, ką pamatė.
Nesu didelė madų ekspertė, dar prieš metus tvirtinau esanti visiška nemokša ir nesusipratėlė šioje srityje. Laimei mano ar nelaimei, situacija šiek tiek pakito. Galbūt darbas, o galbūt aplinka, pastūmėjo smalsauti labiau, nei iki šiol, tad šį kartą turiu itin griežtą asmeninį vertinimą apie kiekvieną matytą kolekciją.
Be abejonės, vakaro vinis ir sveiko proto atstovė, gelbėjusi visą kolekcijų kokybę, buvo Eglė Žiemytė, su savo paprastais, tvarkingais ir funkcionaliais drabužiais. Kiekvieną jų mielai pasigrobčiau asmeniniam nešiojimui ir naudojimui. Džiugu matyti, kaip paprastumas ir originalumas puikiai derinasi su funkcionalumu ir galimybe drabužius dėvėti bet kuriam šios žemės padarui. Anot vienos madų ekspertės, kai kurie modeliai gerokai priminė garsiųjų mados namų modelius, tačiau man tas panašumas pasirodė teigiamas ir malonus akiai. Toks malonus, kokį su mielu noru nešiočiau pati. Smagu žinoti, kad talentingos menininkės darbai pasmerkti komercinei šlovei ir sėkmei.
Masinė pornografija, badaujantys vaikai ir sovietizmo įkvėpti menininkai okupavo visą likusią vakaro programą.
Giedriaus Šarkausko zombiai, atkeliavę tiesiai iš katakombų, šypseną kėlė tik dėl virtuoziško numirėlio makiažo, ir muzikos. Ne dėl to, kad ši būtų buvusi gera, o dėl to,kad nieko kito gero nebuvo matyti. Drabužiai pakenčiamai atrodė tik iš priekio, o nugaroje vyravę neaiškaus kirpimo ir stilistikos raižiniai galop sugadino visa, ką dar buvo galima gadinti. Na, dar vieną pliusą galiu skirti už teatrališkumą ir aiškių linijų palt/švarkius. Tačiau likęs vaizdas pirminė mokyklos laikus ir matematikos kombinatorikos pamokas, su uždaviniais "turiu tris daiktus ir tris šimtus skirtingų variantų juos nešioti."
Linos Gudanavičiūtės rodytos sovietinės matrioškos didelio susižavėjimo taip pat nekėlė. Rožiniai modelių plaukai - originalu, tačiau žaidimas "apsirenk dešimt kartų daugiau, nei pats sveri" nėra labai linksmas ir manęs netraukia. Visa situacija priminė žmones, sergančius rimtomis sveikatos sutrikimų problemomis, besigydančius atitinkamose įstaigose. Ir nors atskiros detalės tikrai dalios, pateikimas stipriai nuvylė. Ir ne, manęs niekas neįtikins, kad medvilninės kojinės tinkamos nešioti su atvirais kojų apavais. Vadinkit mane senamadiška, bet savo kojines paliksiu ten, kur joms ir vieta.
Injekcijos nugalėtojai iš Vokietijos Balagans parodė gerą šou, kurio metu šypsojausi tik dėl idiotiškos muzikos, chaotiško veiksmo podiumo erdvėje ir spontaniškos modelių choreografijos. Likusi dalis priminė Naujosios Vilnios statybininkus, ką tik pabaigusius darbo dieną ir nusprendusius aplaistyti ją įprastine permatomo skysčio doze. Jei būtent to kūrėjai ir siekė, džiugu. Pasiekė. Tačiau mano nuomone - ne laiku ir ne vietoje.
Danijos kūrėjai Asger Juel Larsen surengė tikrą motociklininkų fiestą.Kadangi man nei baikeriai, nei 2000 metais Gariūnuose paklausiais buvę drabužiai su liepsnos motyvais didelio susižavėjimo nekėlė, nieko keisto, kad ir kolekcija nepasirodė itin pasisekusi. Esi nepatrauklaus veido? Ne bėda, jį visuomet galima užmaskuoti audinio kauke. Visą reikalą gelbėjo dailūs modelių veido bruožai, idealios figūros, nuostabiai besiplaikstantys plaukai, paprasti vyriški švarkai ir žavingas kojų apavas.
Kuo toliau, tuo blogiau. Ir jei iki tos sekundės jaučiausi nepamačiusi nieko gero (išskyrus Žiemytės kūrybą), prasidėjus KRISTAR DESIGN by Kristina Vikøren pasirodymui supratau, kad žodis "blogai" yra pernelyg švelnus, kad apibūdintų scenoje vykusią masinę pornografijos sceną. Šios kolekcijos komentuoti nesiruošiu. Mano žodynas pernelyg siauras, kad sugebėčiau aprašyti tai, ką pamačiau, pajutau ir supratau. Kad būtų aiškiau, pamėginsiu paminėti pagrindinius šios kolekcijos bruožus - daug pornografijos, į moteriškus lytinius organus sulindusių maudymosi kostiumėlių, o tai, kas nesulindo, buvo aiškiai matyti visiems žiūrovams. Deserto nepasaldino ir dryžiais nuo apatinių drabužių įdegę kūnai.Galiausiai visą blogybių mugę karūnavo maždaug trisdešimt kilogramų sverianti mergina, vangiai sugebanti kilnoti ir dėlioti kojas net eidama su sportbačiais. O jai nusimetus drabužėlius ir pasirodžius visu gražumu bei trimečiui tinkamu maudymosi kostiumėliu, įtampa pasiekė kulminaciją, o nejauki tyla pasklido po visą salę. Lieknas kūnas gražu. Kaulėto kūno patrauklumas - subjektyvu. Tačiau viskas turi savo ribas ir ligonį leisti į sceną yra nežmoniška. Ir tai,kad situacija labai bloga, garantuoju, pamatė ir suprato visi. Kolekcijos pabaigoje, į sceną išlėkus pačiai kūrinių ir idėjos autorei, yla išlindo iš maišo: žmogus, pavojingai priartėjęs prie pirmo laipsnio nutukimo, atrado būdą, kaip kovoti su savo kompleksais. Išradinga, tačiau ar etiška? Daugiau apie šią sensacingą asmenybę skaitykite Sandros ir Tomos tinklaraščiuose. Merginos turėjo unikalią galimybę pakalbinti šią personą. Patikėkit, pasakoti tikrai yra ką. Bet šią garbę ir autorines teises palieku SQUARE merginoms.
Visą tragikomediją pabaigė Andrey Bartenev iš Rusijos. Bendradarbiaudamas su darbščiaisiais Vilniaus Dailės akademijos kostiumo dizaino studentais, surengęs tikrą absurdo spektaklį. "Labanakt vaikučiams" priminusi pasaka ir podiumu šliaužiojantys vorai, varlės ir kiti gyviai puikus meninės instaliacijos pavyzdys, kurio daugiau Mados Infekcijos ir kitų panašių renginių metu matyti nenorėčiau. Ne todėl, kad nesuprasčiau pokštų ar meno (nors pastarojo, panašu, kad vis dar neįkertu). Galiausiai likau nesupratusi: juoktis iš tragikomedijos graudumo ir ironiško maskarado vaizdavimo, ar verkti iš nuoskaudos, kad kone pusvalandį laukianti mama už stovėjimą neleistinoje vietoje gaus baudą, nes jos šaunioji dukrelė smaginasi trimečiams skirtame spektaklyje. Reginys nebuvo blogas, tačiau norėdama pavėpsoti į cirko artistus, keliausiu tiesiai į Nacionalinį Dramos teatrą ar kitą panašią įstaigą.
Reziume nr.2
Panašu, kad pirmosios dienos sėkmė ekvivalenti antrosios dienos metu patirtam meniniam fiasko.
Tačiau nepaisant graudumų ir nesusipratimų, Mados Infekcija mano širdyje užima ypatingai aukštą vietą ir garbingai įsitaiso analogų neturinčio renginio pozicijoje. Lietuvos dizaineriai tobulėja ir mokosi kurti drabužius, tinkamus ne tik performansams, bet ir normalių žmonių konsumerizmo poreikių tenkinimui, o šis užtikrina gerokai augančius pardavimus ir pamažu kylantį ekonominį Lietuvos lygį. O visos nesėkmės tėra laiko patikrintas metodas atskirti grūdus nuo pelų.
Nuotraukų albumus pamatyti galite alfa straipsniuose, subjektyvių atsiliepimų pasidairyti galite kituose Lietuvos tinklaraščiuose. Aš asmeniškai rekomenduoju šauniąją Ukanytę, katinukų mylėtoją Neretą ir, be jokios konkurencijos pačia profesionaliausia mados eksperte jaunųjų rašytojų tarpe laikomą Deimantę.
Myliu ir bučiuoju!
perskaicius viska susikuriau tokiu vaizdiniu savo galvoj kad ohoho.jauciuos lyg pati ten buciau buvus, tavo vaizdingu aprasymu deka.heh. na, o dabar laikas perziureti nuotraukas :)
ReplyDeleteLinute, galbūt nebuvo taip siaubingai blogai. Tiesiog po pirmosios dienos sėkmės, buvo galima tikėtis panašios kokybės ir pasisekimo, kurio, mano asmenine nuomone, antrosios dienos metu, pritrūko. Bet Žiemytė su savo nuostabia kolekcija tikrai išgelbės pasaulį! :)
ReplyDeleteUžjaučiu dėl tokios patirties, bet post'as susiskaitė linksmai, kiek sarkastiškai, nepraleidžiant nei vienos eilutės. Kartais sunku suprasti meną, nors, pastaruoju metu sakyčiau netgi "dažnai" sunku jį suprasti :)
ReplyDeleteDemone, gal ta patirtis nebuvo tokia tragiškai bloga, kad dėl jos reikėtų užjausti žmones. Man asmeniškai labiausiai gaila tų, kurie už reginį mokėjo nemažus pinigus. Kita vertus, galbūt kai kurios vietos skaitytojams gali pasirodyti pernelyg hiperbolizuotos ir dėl to sulaukiau begalės grėblių apie tai, kaip negražu šitaip peikti pasirodymus. Tad labai džiaugiuosi, kad yra žmonių,nepraradusių vidinio sarkazmo gyslelės ir į viską žiūrinčių su lengva ironija :)
ReplyDeleteTu puikiai rašai ir tikrai šypsojaus skaitydama, ir smagu tai, kad pasakei ką ištiesų manai, o ne aprašei kiekvieną kolekciją lyg meno šedevrą kurio paprasti žmonės nesupras nes čia 'Mados Infekcija'..
ReplyDeletekotryna, dabar jaučiuos įpareigota parašyti tą savo subjektyvią nuomonę :D
ReplyDelete:D Driokstelejai, Kotryna! :)) o man tai Linos Gudanavičiūtės kolekcija buvo tobula iki begalybes!:))
ReplyDeleteP.S. Aciu uz rekomendacija!
g, nėra blogai manyti apie kažką kaip apie meno šedevrą. Bet džiugu, kad tau smagu :)
ReplyDeleteIeva, nebūtinai, pakanka ir to, kas jau yra dabar :)
ReplyDeleteNereta, tikrai? Na, va, kokie žmonės skirtingi :) man jos kolekcijoje tik paltukai dailūs pasirodė :) Bet ir gerai, kuo daugiau skirtumų, tuo smagiau :D
ReplyDelete"tačiau norėdama pavėpsoti į cirko artistus, keliausiu tiesiai į Nacionalinį Dramos teatrą"- labai jau užkliuvo šis pareiškimas, nuoširdžiai nežinojau kad dramos teatre cirką rodo, matyt būsiu kažką praleidusi:)
ReplyDeleteJuliaus ir Gretos bloge, ačiū už ironišką komentarą ir nuoširdžiai tikiuosi, jog žinią, kurią norėjau perteikti šiuo išsireiškimu, supratote tinkamai ir teisingai. Kadangi sakinyje yra logikos klaidų ir akivaizdu, kad cirko artistai dramos teatre nevaidina, nemanau, kad yra prasmės kažką aiškinti ar komentuoti.
ReplyDeleteSiaubingai subjektyvu, stengiasi suvirpinti skaitytojus banaliomis frazėmis, nesuvokia esminės ir pirminės "MADOS INFEKCIJOS" idėjos: mada ne kaip nešiojami rūbai , o kaip meno kūrinys, performansas (nesakau, kad pati infekcija nenusižengė šiai nuostatai). vaikščiojama per aplinkui, rašyme perdėta pompastika įmantriais žodžiais, norit parodyti, kad labai daug žino. anaiptol. yra tiesos, gerų pastebėjimu, bet prieš kritikuojant ar giriant reikia geriau pasidomėti.
ReplyDeleteĮdomūs pastebėjimai
ReplyDelete